۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۶۲۳۸۶
عارف:

در صورت حضور هاشمی و خاتمی کناره گیری خواهم کرد

خبرگزاری رسا ـ عارف گفت: در صورت کاندیداتوری آقای هاشمی و خاتمی به نفع این دو نفر کنار خواهم رفت.
محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، دکتر محمدرضا عارف هم اکنون در جمع اصلاح طلبان مازندران در ساری با بیان این که من شخصیت فرهنگی هستم، گفت: در صورت کاندیداتوری آقای هاشمی بنده خودم را از لحاظ فرهنگی موظف می دانم که بر اساس احترام به بزرگ‌تر‌ها به نفع ایشان کنار رود.

 

وی همچنین در خصوص اعلام کاندیداتوری خاتمی نیز افزود: بنده  نبست به آقای خاتمی دو وظیفه فرهنگی و اخلاقی دارم چون ایشان رهبر جبهه اصلاحات هستند و همچنین بنده معاون اول ایشان بودم و بنده با یک نگاه اخلاقی و فرهنگی خود را موظف به کنارگیری به نفع ایشان می دانم.

 

عارف با بیان این که من به اجماع اعتقاد دارم، تأکید کرد: اگر جبهه اصلاح بر روی هر فردی به اجماع برسند بنده تمکین  می‌کنم و کسی مانند من به این صراحت بحث اجماع را مطرح نکرده است.

 

عارف با بیان این که بنده یک نظر و ویژگی شخصی دارم و یک نظر و ویژگی شخصیتی و حقوقی، گفت: بر اساس نظر حقوقی بنده، آقای خاتمی هنوز به نتیجه قطعی و نهایی نرسیده است.

 

وی ادامه داد: البته من نظر شخصی خودم را در این خصوص می دانم. اجازه بدهید خود آقای خاتمی حرف آخر را بزنند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر ستاد عارف یا خاتمی را در استان ها خواهیم داشت، تصریح کرد: اگر آقای خاتمی آمد این ستاد متعلق به آقای خاتمی خواهد بود و اگر نیامدند مربوط به بنده خواهد بود و بنده این نظر را تنها در خصوص آقای خاتمی دارم نه دیگر دوستان.

 

وی با بیان این که ما در جبهه اصلاحات دو اصل را دنبال کردیم، تصریح کرد:  یکی از این اصول این بود که در صورت اعلام کاندیداتوری آقای خاتمی ما نیز از ایشان حمایت خواهیم کرد.

 

نامزد احتمالی جبهه اصلاحات با بیان این که متأسفانه تأخیر جبهه اصلاحات در تصمیم گیری برای معرفی کاندیدای مورد حمایت خود هزینه دارد، تصریح کرد: دوستان این جبهه باید زودتر مسائل را حل کنند و به اجماع برسند تا تکلیف گروه های اصلاح طلب در سطح کشور مشخص شود.

 

عارف با بیان این که ما پذیرفتن یک رقابت را دنبال می کنیم، خاطرنشان کرد: رقابت سالم و اخلاقی در انتخابات برای ما یک اصل مهم است و این مورد نیز نیاز کشور است.

 

وی رفاقت بعد از پیروزی را نیز دومین اصل مهم مورد نظر خود اعلام کرد و افزود: این برای ما اصل است که بعد از پیروزی با رقیب شکست خورده خود رفاقت داشته باشیم و اگر هم شکست خوردیم حداکثر همکاری را با گروه رقیب داشته باشیم.

 

عارف کنار کشیدن اصلاح طلبان کمک به فضای یخ زده کشور است و اصلاح طلبان باید با حضور خود فضای انتخابات را گرم کنند و باید به عنوان یک جریان اصلی انقلاب کمک باید در صحنه حضور یابند و این نیازمند همدلی و یک دستی است.

 

وی توجه به شایسته سالاری ها را اصل سوم مورد توجه خود در عرصه انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: بنده در این عرصه یک منشور ده ماده ای اخلاق انتخاباتی تدوین کردم که مورد توجه بنده است.

 

عارف با بیان این که من خودم را عرضه کردم و یک خدمتگزار جزء بودم و در دو جا نیز از رهبری نیز حکم دارم، ادامه داد: بقیه آن با مرجع ذی ربط است که تکلیف قانونی و شرعی خود را عمل کنند.

 

عارف با بیان این که هیچ گاه چهره پوپولیستی نبودم، ادامه داد:  اگر مردم بر اساس توانایی و شایستگی ها به فرد رأی دهند بنده شانس بالایی خواهم داشت.

 

به گزارش رسا، این نشست همچنان ادامه دارد و گزارش جامعی از این نشست به زودی مخابره می شود./950/پ201/س

ارسال نظرات