۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۶۲۸۸۱
حجت الاسلام انتظاری تاکید کرد:

پرهیز از قوم‌گرایی و تعصاب بی‌جا در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که حماسه سیاسی با بصیرت افزایی محقق می شود، گفت: باید از قوم‌گرایی و تعصاب بی‌جا در انتخابات پرهیز کرد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در جلفا بر لزوم پرهیز کاندیداها و طرفداران آنان از قومگرایی و تعصب های بیجا در انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: اخلاق‌مداری و رعایت قانون باید محور رقابت‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها و هواداران آنان بوده و باید با رعایت قوانین بستر انتخابات پرشور و هوشمندانه را فراهم کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی نقش علما و اساتید حوزه و دانشگاه در ارتقای بصیرت و آگاهی سیاسی عموم مردم را مهم ارزیابی کرد و گفت: تحقق حماسه اقتصادی با بصیرت افزایی در جامعه محقق می شود که در این بین نقش علما و اساتید حوزه و دانشگاه بسیار مهم است.

 

امام جمعه جلفا با تأکید بر این‌که منابر وعظ علما و روحانیان مهمترین رسانه در جهت دعوت از عموم مردم برای حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات است، افزود: استکبار در جریان انتخابات سال 88 با حضور میلیونی و در فتنه همان سال با حماسه 9 دی ضربه سهمگینی از ملت غیور ایران اسلامی دریافت کرد، از این رو امروز به دنبال جبران گذشته است.

 

وی با بیان این‌که دشمنان در آخرین نفس های خود چشم به انتخابات پیش‌رو دارد، گفت: به یقین با حضور حداکثری مردم تمام توطئه های ننگین آنان نقش بر آب خواهد شد، در حقیقت حماسه سیاسی مورد نظر رهبری انقلاب با بصیرت افزایی محقق می شود، البته در این راستا باید از قوم‌گرایی و تعصاب بی‌جا در انتخابات پرهیز کرد.

 

حجت الاسلام انتظاری خطاب به نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی و نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: خدمت بی منت به خلق الله را سرلوحه کار خود قرار دهید، اگر هدف خدمت به ملت باشد، شکست در انتخابات هیچ ناراحتی برای فرد نخواهد داشت، در حقیقت قبول مسؤولیت در نظام اسلامی قبول امانتی گران است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی بر اهمیت انتخاباتی پرشور و نشاط در کشور تأکید کرد و افزود: انتخابات در ایران اسلامی بر خلاف برخی از کشورهای همسایه که در تاریخ خود حتی یک همه پرسی هم نداشتند، اهمیت فراوانی دارد، چراکه دنیای استکبار و معاندان نظام جمهوری اسلامی با حداکثر توان برای عدم حضور باشکوه مردم و ایجاد اختلاف تلاش می کنند.

 

وی در پایان تعصب های بی جا را مانع حضور پرشور مردم در انتخابات دانست و گفت: باید از هرگونه حرکتی که مانع همبستگی مردم می شود پرهیز شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات