۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۶۳۴۱۷
آیت الله شبستری:

افراد شایسته وارد میدان انتخابات شوند

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه تبریز با انتقاد از کثرت نامزدهای انتخاباتی بر کناره‌گیری برخی تأکید کرد و گفت: افرادی که خود را برای این سمت مناسب نمی بینند باید با اختیار خود از صحنه انتخابات فاصله بگیرند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در ششمین جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: شهید مطهری اسلام شناسی توانا، ملتزم به ولایت فقیه و بلکه بالاتر، ذوب در ولی فقیه بود و همواره نسبت به ترویج اندیشه های امام راحل اهتمام داشت.


وی با تأکید بر این‌که شهادت استاد مطهری ماهیت منافقان را رسوا کرد، گفت: آن عالم فرزانه با احساس تکلیف خاصی، خود را مسؤول مقابله با تفکرات انحرافی در حوزه و دانشگاه می دانست، شهید مطهری عمر خود را صرف مقابله با افراط و تفریط در نظام اسلامی کرد و بنا به مقتضیات زمان، آثاری را به رشته تحریر درآورد که هنوز مورد استفاده دانشگاهیان، حوزوی ها و اصحاب فکر و اندیشه است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: شهید مطهری در مبارزه با تحجر و ارتجاع و بدعت‌گذاری در آموزه‌های دینی پیشگام بود و اسلام منهای سیاست را نظریه ای آمریکایی می دانست و برای مقابله با چنین انحراف‌هایی روز نمی شناخت.

وی در دفاع از حریم ولایت و اقدامات عملی در تبیین اصل ولایت مطلقه فقیه اهتمام جدی داشت و در یک کلام یک شخصیت انقلابی به تمام معنا بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات خردادماه اظهار داشت: تعدد بیش از حد نامزدهای نمایندگی شوراهای اسلامی به خصوص در شهرهای بزرگ مشکل تصمیم گیری در مردم ایجاد می کند، جای تأسف است که در تبریز تعداد زیادی از افراد با شرایط تحصیلاتی و تخصصی غیر مرتبط برای شرکت در انتخابات نام نویسی کرده‌اند.


آیت الله شبستری تأکید کرد: این وضعیت زمینه‌ساز مشکلات گسترده‌ای برای انتخاب افراد شایسته می شود، بهتر است افرادی که خود را برای این سمت مناسب نمی بینند باید با اختیار خود از صحنه انتخابات فاصله بگیرند و در مقابل افرادی را که برای این عرصه اصلح هستند به میدان آورند، نباید در هر شرایطی بنا به احساسات، تکلیف احسلس کرد.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر نقش دانشجویان در فراهم شدن زمینه نشاط سیاسی در جامعه خاطرنشان کرد: دانشگاهیان دارای نقش مؤثری در جامعه هستند و نشان داده اند که به عنوان نخبگان جامعه در جهت دهی به افکار عمومی همواره جایگاهی بسیار مهم و تعیین کننده داشته اند.


وی با تبیین شاخص های ولایی در انتخاب رییس جمهور اصلح گفت: در شرایطی که دشمنان چشم امید به انتخابات 24 خرداد دوخته اند، اگر احساس کنند ملت ایران و به خصوص دانشجویان از خط ولایت اندکی فاصله گرفته اند، تحریم خود علیه ملت را بیشتر می کنند و از موضع قدرت با ملت سخن خواهند گفت./935/پ202/س

ارسال نظرات