۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۶۳۵۲۶
امام جمعه زنجان:

جریان انحرافی گرایش به غرب و آمریکا دارد

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی شرط تحقق حماسه سیاسی را حضور پرشور توام با بصیرت و آگاهی در انتخابات خرداد دانست.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نمار جمعه، با بیان این‌که حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی و حق قانونی ملت است، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با تمامی فتنه‌های سیاسی خود وارد میدان شده‌اند، باید با حضوری حماسی توطئه استکبار را نقش بر آب کنیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خلق حماسه سیاسی در خرداد ماه سالجاری، خاطرنشان کرد: انتخابات آینده هم به لحاظ داخلی و هم از جهت خارجی حائز اهمیت است، البته دشمنان ابتدا به دنبال ترویج تفکر تحریم انتخابات بودند که بعدها پس از تجربه تلخ انتخابات گذشته بر نفوذ افراد متمایل به غرب در دولت تمرکز کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که عد‌ه‌ای در داخل همسو با سیاست های آمریکا و غرب به دنبال پیروزی فردی وابسته به سیاست های غربی در انتخابات ریاست جمهوری هستند، تصریح کرد: باید مراقب جریان های انحرافی که خود را دلسوز نظام و مردم جلوه می دهند، اما در باطن به آمریکا گرایش دارند، بود.

امام جمعه زنجان شرط تحقق حماسه سیاسی را حضور پرشور توام با بصیرت و آگاهی در انتخابات خردادماه دانست و اظهار داشت: یکی از مصادیق عینی تحقق حماسه سیاسی حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور است، البته باید شاخص های ولایی در انتخاب فرد اصلح مورد توجه باشد.

وی با بیان این‌که در نظام مردم‌سالاری دینی مردم نقش تعیین کننده ای در سرنوشت خود دارند، تصریح کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به اندازه انتخابات ریاست جمهوری دارای اهمیت است، این انتخابات از جمله بسترهای مناسب برای حضور پررنگ و جدی مردم در تعیین اداره و سرنوشت کشور محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به این‌که شوراهای اسلامی شهر و روستا پل ارتباطی مردم و مسوولان هستند، گفت: نامزدهای شورای های اسلامی شهر و روستا بایستی بدون گرایش به جناح و حزبی با انگیزه ای قوی برای رفاه و آسایش مردم تلاش کنند و همواره خدمتگزاری را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: با گذشت 35 سال از پیروی انقلاب اسلامی تفکر این اندیشمند بزرگ اسلام همچنان تامین کننده اعتقادات فکری علاقه مندان در اقصی نقاط جهان است.

وی با بیان این‌که شهید مطهری مصداق عینی ولایت‌مدار حقیقی بود، گفت: آن شهید عالم و مجاهد، قبل از انقلاب و پس از پیروزی نهضت امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب جبهه های مختلف فکری و عقیدتی و همچنین نظریه پردازی به مقابله با تفکرات التقاطی و الحادی پرداخت و در نهایت به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

امام جمعه زنجان در پایان با تبریک فرا رسیدن دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس گفت: این روز در تقویم تاریخی و سیاسی ایرانیان به نام پاینده خلیج نیلگون فارس، مزین شده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز خلیج فارس را نه فقط یک مسأله ملی بلکه موضوعی سیاسی و اعتقادی مردم مطرح کرده اند./9351/پ202/ج

ارسال نظرات