۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۳۷۶۳
امام جمعه زنجان:

هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه در مسائل سیاسی ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: نباید وحدت حوزه و دانشگاه تنها در تبادل علمی و استاد خلاصه شود.
 نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع طلاب و دانشجویان این شهر با تأکید بر  این‌که انتخابات آینده تجلی حماسه سیاسی ملت ایران خواهد بود، اظهار داشت: امروز حوزه و دانشگاه رسالت خطیری در بصیرت‌افزایی میان دیگر اقشار جامعه بر عهده دارند.


وی با بیان این‌که یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حساسیت و اهمیت بسزایی نسبت به دوره های قبل داراست، خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان بایستی با تعامل و هم‌اندیشی گفتمان ولایت فقیه را بشناسند و نسبت به ترویج ارزش  های ولایی و شناساندن شاخص های رهبری در انتخاب فرد اصلح اهتمام داشته باشند.


امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که ارتباط و تعامل تنگاتنگ میان حوزه و دانشگاه می تواند به ارتقای فعالیت ها منجر شود، خاطرنشان کرد: نباید وحدت حوزه و دانشگاه تنها در تبادل علمی و استاد خلاصه شود، هم‌اندیشی این دو نهاد اثرگذار علمی می تواند در مسائل سیاسی نیز نمود پیدا کند.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با انتقاد از این‌که وحدت حوزه و دانشگاه تنها در سالروز شهادت آیت الله مفتح مورد توجه قرار می گیرد، گفت: جای تأسف است که  در طول سال های گذشته ارتباط حقیقی و عملی میان حوزه و دانشگاه چندان مورد توجه قرار نگرفته بود، غفلت از وحدت حوزه و دانشگاه به زیان نظام اسلامی تمام خواهد شد.


وی با اشاره به تلاش دشمنان در ترویج تفکرات سکولاریستی در فضای دانشگاهی کشور تصریح کرد: تشکل های دانشجویی بایستی با تولید فکر و اندیشه اسلامی نسبت به جهت‌دهی اعتقادی و سیاسی دانشجویان با همکاری و همفکری نهاد رهبری در دانشگاه ها تلاش کنند، فعالیت های حاشیه ای در تشکل های صنفی دانشجویی جایی ندارد.


امام جمعه زنجان با بیان این‌که دانشجویان قشر روشنفکر جامعه هستند، گفت: دانشجویان باید در فعالیت های سیاسی با رعایت اصول و در چارچوپ های تعیین شده فعالیت و حرکت کنند. گاه مشاهده می شود در برخی دانشگاه‌ها نهادهای رهبری جلوتر از مدیریت حرکت می کنند و این روند در برخی دانشگاه‌ها بالعکس رخ می دهد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.


همچنین محسن افشارچی، رییس دانشگاه زنجان در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های علمی و فرهنگی این مرکز آموزش عالی پرداخت./9351/پ202/ب

ارسال نظرات