۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۶۳۹۵۵
امام جمعه شبستر:

شهید مطهری آیینه تمام نمای حضرت امام بود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی شهید مطهری را آیینه تمام نمای امام خمینی(ره) دانست.
حجت الاسلام علي محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع روحانیان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه شبستر با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: آن عالم فرزانه شهید شخصیتی مجاهد، متفکر و خستگی‌ناپذیر در راه اسلام و مکتب تشیع بود.

 

وی با بیان این‌که شخصیت شهید مطهری سرشار فضائل انسانی و معرفتی بود، خاطرنشان کرد: آن معلم بزرگوار دارای نبوغ فکری، علمی و عملی بود و هر آنچه که می‌گفت را عمل می کرد و در تقوا، تواضع، شجاعت و زهد الگویی تمام عیار برای جامعه روحانیت و طلاب علوم دینی محسوب می شود.

 

امام جمعه شبستر ادامه داد: شخصیت بارز شهید مطهری آیینه تمام نمای حضرت امام (ره) بود، ساده زیستی، مناعت طبع و بلندنظری از وی شخصیتی کامل ساخته بود که دشمنان خارجی و منافقان داخلی تاب و تحمل وجود مبارکش را نداشتند و در نهایت آن عالم فرزانه و مجاهد را به شهادت رساندند.

 

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: شهید مطهری با دارا بودن ظرفیت‌های بی بدیل فکری، معرفتی و علمی در حصار زمان و مکان نمی گنجید، در حقیقت نبوغ فکری عملی استاد مطهری به حدی بود که امام خمینی(ره) او را حاصل عمر خویش برشمرد. چنین شخصیتی به یقین خاری بر چشم دشمنان نظام اسلامی خواهد بود.

 

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به پاسداران و روحانیان فعال در سپاه خواست تا از سیره و سبک زندگی فردی و اجتماعی شهید مطهری الگوبرداری کنند و گفت: با مطالعه و ترویج آثار ارزشمند شهید مطهری در پایگاه‌های مقاومت بسیج افق‌های روشنی در جهت مبارزه با تهدید نرم دشمنان گشوده خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که آثار شهید مطهری شرح حال امروز جوامع اسلامی و ایران است، تصریح کرد: بایستی بسیجیان و فعالان مسجدی بیش از گذشته در مطالعه آثار شهید مطهری اهتمام داشته باشند، برگزاری سیر مطالعاتی شهید مطهری در تمامی مساجد ضرورتی انکارناپذیر است.

 

همچنین مسؤول نمایندگی سپاه ناحیه شبستر در سخنانی با تشریح فعالیت های این نهاد به ارایه گزارشی از برنامه های پیش بینی شده در هفته عقیدتی سیاسی سپاه در این شهرستان پرداخت./935/پ202/ب

ارسال نظرات