۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۶۳۹۹۷
امام جمعه زنجان:

روحانیت اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات را تبیین کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: منابر وعظ و خطابه مساجد و مجالس مذهبی بهترین فرصت برای تبیین اهمیت حضور حداکثری در انتخابات است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در گردهمایی ائمه جماعات مساجد با تأکید بر رسالت خطیر روحانیت در آستانه انتخابات خرداد، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی ماه‌هاست که با ترفندهای مختلف به دنبال ایجاد فضای امنیتی و غبارآلود از کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستند.


وی با بیان این‌که دشمنان در طول ماه های گذشته روش های مختلفی را برای تحت الشعاع قرار دادن انتخابات ایران داشته اند، خاطرنشان کرد: دشمنان ابتدا تحریم انتخابات، سپس بحث انحرافی انتخابات آزاد و امروز از رهآورد تحریم های اقتصادی و گرانی های اخیر به دنبال بدبینی ملت نسبت به نظام و در نتیجه حضور کمرنگ مردم در انتخابات هستند.


امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حماسه سیاسی تصریح کرد: روحانیت رسالت خطیری در تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عهده دارد، منابر وعظ و خطابه مساجد و مجالس مذهبی بهترین فرصت برای تبیین اهمیت حضور حداکثری در انتخابات است.


حجت الاسلام والملسمین خاتمی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله بر اساس مصالح و مقتضیات زمان، شعاری را برای سال مشخص می کنند، به این دلیل است که ضرورت توجه همگانی به آن مسأله را نشان دهند، استفاده از واژه حماسه برای دو عرصه مهم اقتصادی و سیاسی نشان از اهمیت نقش ملت در این مسائل دارد.


وی با بیان این‌که رهبری نقشه راه نظام اسلامی را ترسیم کرده‌اند، گفت: برای تحقق پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیازمند بصیرت ولایی و حضور عملی در صحنه های انقلاب هستیم، در حقیقت روحانیت وظیفه دارد، در آستانه انتخابات بر ضرورت حماسه سیاسی و پس از آن در عرصه حماسه اقتصادی نسبت به تبیین، توجیه و آگاهی بخشی به جامعه اهتمام ویژه داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در استان زنجان روحانیت را اقشار تأثیرگذار و نخبگان دینی جامعه دانست و افزود: با توجه به شرایط حساس جامعه انتظار داریم روحانیت همگام با دیگر اقشار جامعه در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تلاش مضاعف داشته و نسبت به رهنمودهای رهبری روشنگری‌های لازم را داشته باشند.


وی نتیجه مطلوب حضور حداکثری را انتخاب آگاهانه دانست و گفت: مردم باید با حضور حداکثری در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا نشان دهند که توطئه های دشمنان دیرینه ملت ایران دیگر نخ‌نما شده است./9351/پ203/ج

ارسال نظرات