۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۶۴۱۹۸
جانشین فرمانده سپاه پاسداران:

نماز راز آزادگی و رمز عبودیت انسان‎ها است

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه نماز در دوران دفاع مقدس عامل استقامت انسان‌ها برای پیروزی بود، گفت: رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس نماز بود، کسی که بنده خدا می‌شود از بندگی همه انسان‌ها آزاد می‌شود؛ چرا که نماز راز آزادگی و رمز عبودیت همه انسان‌ها است.
سردار سلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در همایش ملی نقش نماز در 8 سال دفاع مقدس، دفاع مقدس را نمایش حق علیه باطل برشمرد و گفت: خداوند در آن شرایط سخت به ملت ایران ‌آموخت که ریشه‌های جاودانگی و عزت بر پیکره این جامعه استحکام می‌یابد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: دفاع مقدس به‌عنوان یک حقیقت زنده و یک واقعه الهی نسبت به تفسیر حقیقی آیات آسمانی روی زمین استحکام بخشید همان‌گونه که وجود شریف امام بزرگوار و رهبر عظیم‌الشأن اعتقاد، ایمان و باور و تصور ما را نسبت به ائمه(ع) واقعی‌تر کرده و عمق داد و تصوری نزدیک‌تر به واقعیت در زندگی مسلمانان عالم ایجاد کرد و تصور ما با رویت شکوه معنوی و عظمت الهی این دو شخصیت بزرگ تاحدودی نسبت به شخصیت ائمه معصومین(ع) محکم‌تر شد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس باور ما در زمینه تحقق وعده‌های الهی را محکم‌تر کرد در واقع دفاع مقدس، صحنه واقعی تفسیر آیات الهی روی زمین بود و حقایق مربوط به قرآن را به‌صورت محسوس و مجسم درآورد.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تابلوی تمام‌نمای حق و باطل بین رزمندگان اسلام و جبهه استکبار بود، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس در سطوح عملیاتی، آیات قرآن مصداق خارجی پیدا کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در دوران دفاع مقدس، این حقیقت که نیروهای کم اسلام در برابر تعداد بسیار قوای کفر معیاری برای ارزیابی شکست و پیروزی نیست، اثبات شد و آرایش سیاسی و نظامی در این دوران در مقابل قضاوت همه افکار عمومی جهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس سبب شد ریشه‌های مقاومت در پیکر جامعه استحکام یابد، اظهار داشت: آمریکا با قدرت تبلیغی، سیاسی و اقتصادی و نظامی با همکاری کشورهای قدرتمند اروپایی و با اتحاد با کشور شوروی و کشورهای عربی که همواره دشمن آمریکا بود باز هم نتوانست علیه ملت و مردم ایران قدمی بردارد.

سردار سلامی ادامه داد: دنیا در دوران جنگ مقابل ایران اسلامی صف‌آرایی کرده بودند و با تمام جلوه‌های خویش علیه این ملت تازه به استقلال رسیده، ایستادند؛ چرا که این ملت استقلال، آزادی و عزت و کرامت خود را در پرتوی اسلام جست‌وجو می‌کرد؛ اسلامی که منظومه حقیقی سعادت بشر در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را به‌عنوان ارمغانی در قالب انقلاب اسلامی به جهانیان عرضه کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پیروزی در دوران دفاع مقدس واقعه‌ای بود که پس از وقایع غم‌انگیز صدر اسلام می‌توان به‌عنوان باشکوه‌ترین قطعه تاریخ اسلام از آن نام برد، جنگ تحمیلی محیطی بود که در آن خدا بزرگتر از همه بود و الله اکبر معنای حقیقی خود را داشت و نماز با دل و جان انسان‌ها آمیخته شده بود یعنی در نبردی نابرابر هیچ پناهگاهی جز یاد الهی وجود نداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نماز در دوران دفاع مقدس عامل استقامت انسان‌ها برای پیروزی بود، خاطرنشان کرد: رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس نماز بود، کسی که بنده خدا می‌شود از بندگی همه انسان‌ها آزاد می‌شود؛ چرا که نماز راز آزادگی و رمز عبودیت همه انسان‌هاست.

وی ادامه داد: جبهه جایی برای انسان‌های ریاکار نبود و کسی در جبهه از روی تظاهر و ریا عبادت نمی‌کرد و راز و نیازها پنهانی بود؛ بنابراین رزمندگان توانستند در مقابل سپاه عظیم دشمن که از غرب و شرق دنیا گسیل شده بودند، پیروز شوند.

سردار سلامی افزود: در جبهه مثل باران گلوله می‌بارید و در اثر شدت بمباران، زمین مثل گاهواره تکان می‌خورد اما در قلب رزمندگان ما در مقابل این طوفان، آرامش الهی حاکم بود، رزمندگان هرچه به خطر نزدیک‌تر می‌شدند شوخ‌طبع‌تر، مهربان‌تر، آراسته‌تر و آرام‌تر می‌شدند و این ویژگی ها بر هیچ‌ کس جز انسان‌های متکی به ایمان قلبی ممکن نخواهد شد، عملکرد آنان سبب شد تا هویت جدیدی به نام ایران اسلامی در دنیا سبز شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دوران دفاع مقدس هویت‌بخش بود، گفت: هیچ ملتی جز در مسیر سختی‌ها به رشد و تعالی و شکوه و بزرگی نمی‌رسد، دفاع مقدس عناصر شخصیت ملی کشور را مردمی مقاوم، آزاد، دین‌دار و پاک نشان داد، کسانی که در جنگ حتی به دشمنان خود ظلم نمی‌کنند و غنیمتی از جنگ برای خود نمی‌گیرند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس بزرگترین شکست تاریخی به جبهه‌های استکبار وارد شد، دفاع مقدس نشان داد در نبرد ایمان و کفر، این لشگر ایمان است که پیروز می‌شود اگرچه در اقلیت باشد.

وی ادامه داد: خداوند در هر دوره‌ای برای اثبات حقانیت خود مصادیق آشکاری را به مردم نشان می‌دهد که دفاع مقدس یکی از این مصادیق است که در این جنگ حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفت و ملت ایران در این جنگ ثابت کرد که در نبردهای متحدین استکبار و ملت ایران، صفحه‌ای از پیروزی روی دشمنان باز نمی‌شود این در حالی است که هنوز حسرت پیروزی بر دل آنان مانده است.

سردار سلامی اظهار کرد: ایران اسلامی امروز از هر زمانی قدرتمندتر است چون این قدرت محصول یک آگاهی عظیم است، ملت ایران نتیجه تأثیر رهبری و ولایت را در سعادت جامعه و عزت‌بخشی به آن یافته است./9457/پ201/ب

ارسال نظرات