۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۶۴۳۶۵
امام جمعه زنجان:

انحراف از مسیر ائمه اطهار سبب گرفتاری در گرداب گناهان می‎شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: تنها دوستداری ائمه اطهار (ع) کافی نیست، باید در عمل و روش زندگی، گفتار و رفتار خود نشان دهیم که محب اهل بیت هستیم و راه ایشان را الگوی خود قرار داده ایم.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع بانوان فعال فرهنگی و فرهیخته این استان ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره بهانه خلقت و مادر عالمیان است، الگوپذیری از چنین شخصیت والایی افتخاری برای هر بانوی مسلمان است.


وی با تأکید بر این‌که الگوپذیری از فضایل اخلاقی، سیره عملی و سبک زندگی آن حضرت تنها مختص بانوان جامعه نیست، خاطرنشان کرد: اگر  بتوانیم فرهنگ و سیره فاطمی را در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی ترویج کنیم، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه بشری از میان خواهد رفت.


امام جمعه زنجان دوری و انحراف از مسیر ائمه اطهار (ع) را گرفتاری در گرداب گناهان دانست و گفت: نباید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را تنها در دوران حیات نبی مکرم اسلام مورد مطالعه قرار داد، آن بانوی مکرم اسلام پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص) همواره مروج معارف نبوی و فرهنگی ولایی بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) حضور سیاسی در عرصه های مختلف پس از رحلت رسول مکرم اسلام داشته اند و در کنار مولای متقیان علی(ع) حامی ولایت و امامت بوده است، چنین شخصیت جامعی شایسته است که مادر ائمه اطهار (ع) باشد و ام ابیها از سوی پدر بزرگوارشان لقب بگیرد.


وی با تشریح مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) گفت: آن حضرت تنها شخصی در عالم محسوب می شوند که خشم ایشان موجب برانگیخته شدن خشم خداوند متعال می شود، در هیچ زمانی از تاریخ خداوند متعال لقب کوثر را به غیر از حضرت فاطمه زهرا(س) به انسانی اعطا نکرده است. معنای کوثر خیر و برکت بی پایان است که خداوند با وجود مبارک حضرت زهرا بر عاملیان عرضه داشته است.


امام جمعه زنجان با اشاره به نقش حضرت صدیقه طاهره (س) در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی گفت: شأن و منزلت ایشان هم ردیف با شب قدر توصیف شده است، بخشی از ابعاد وجودی آن حضرت در نقش دختر برای رسول اکرم(ص)، بخشی به عنوان همسر برای امام علی(ع) و بخشی به عنوان مادر برای حسنین(ع) تجلی پیدا می کند.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با تأکید بر الگوپذیری بانوان جامعه اسلامی از شخصیت عالی‌ حضرت زهرا (س) افزود: تنها دوستداری ائمه اطهار علیهم‌السلام کافی نیست، باید در عمل و روش زندگی، گفتار و رفتار خود نشان دهیم که محب اهل بیت هستیم و راه ایشان را الگوی خود قرار داده ایم./9351/پ203/ب

ارسال نظرات