۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۶۴۷۰۰
امام جمعه زنجان:

شاخص های ولایی در انتخاب اصلح مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا‌ ـ‌ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: لازمه تحقق حماسه سیاسی، حضور آگاهانه و بابصیرت مردم در صحنه انتخابات است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه با تأکید بر اهمیت و حساسیت انتخابات 24 خرداد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی که اخیرا داشتند، بر توجه عموم مردم بر انتخاب اصلح سفارش کردند.


وی با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبری در اجتماع اقشار مختلف مردم کشور گفت: رهبر انقلاب اسلامی حماسه سیاسی را حضور آگاهانه مردم در صحنه سیاست و مدیریت کشور ارزیابی کردند و فرمودند: نمونه بارز حماسه سیاسی، انتخابات پیش رو است که به توفیق الهی در وقت مقرر و با حضور شوق آفرین مردم برگزار خواهد شد.


امام جمعه زنجان با تأکید بر تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب سفارش کردند؛ نمونه با ارزش حماسه سیاسی، انتخابات است که در وقت مقرر انجام خواهد گرفت؛ کسانی‌که داوطلب می شوند در محاسبات خود اشتباه نکنند و بدانند که عرصه مدیریت اجرایی کشور یعنی چه؟ بنابراین آنان که احساس تکلیف می کنند باید بر توانایی خود در عالی‌ترین سطح اجرایی کشور اطمینان داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که لازمه تحقق حماسه سیاسی حضور آگاهانه و بابصیرت مردم در صحنه انتخابات است، تصریح کرد: ملت ایران به یقین به سهم خود آماده اند در ثبت رکوردی جدید از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا شریک باشند.


وی انتخابات را تجلی اراده مردم در سرنوشت خود دانست و گفت: به یقین حضور میلیونی ملت در انتخابات 24 خرداد بار دیگر توطئه های ننگین دشمنان نظام اسلامی را تقش بر آب خواهد خواهد، اما آنچه مهم است آن که شاخص های ولایی در انتخاب فرد اصلح بایستی مورد توجه مردم قرار گیرد.‌


امام جمعه زنجان لازمه مدیریت مناسب در نظام اسلامی را پایبندی به ارزش‌ها و اصولی ولایی دانست و افزود: آنان که پایبند به اصول نیستند، بهتر است که وارد عرصه رقابت نشوند، چراکه از دیدگاه ملت طرد شده هستند، به یقین آن کاندیدایی مورد وثوق مردم است که در عمل ولایت‌مداری خود را ثابت کرده باشد.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با تأکید بر این‌که نامزدهای انتخاباتی باید واقع بینانه شعار بدهند، گفت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی با تمام توطئه ها و دسیسه های خود برای براندازی ایران ولایی وارد میدان شده است، نباید با برخی اظهارنظرهای بی مورد و سخیف سوژه تخریبی دست رسانه های غربی داد.


وی  در پایان با اشاره به برگزاری باشکوه و عزت‌مند همایش بیداری اسلامی در تهران اظهار داشت: حضور علما، دانشمندان و شخصیت های برجسته جهان اسلام در این همایش فرصت بسیار ارزشمند برای وحدت و هم‌افزایی جهان اسلام علیه نظام کفر بوده است./9351/پ201/ب

ارسال نظرات