۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۶۴۸۱۹

سمینار جایگاه زن در اسلام و مسیحیت در فیلیپین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سمینار جایگاه زن در اسلام و مسیحیت در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مانیل و شهراسلامی مراوی برگزار شد.
سمينار جايگاه زن در اسلام و مسيحيت در فيليپين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این سمینار که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) دخت گرامی پیامبراعظم(ص)و روز زن (مادر) 12 اردیبهشت ماه برگزا رشد، جمعی از مسلمانان و فرهیختگان مسیحی شرکت داشتند.   

 

در این مراسم سید احمد موسوی سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در سخنانی اظهار داشت: ادیان آسمانی، از جمله اسلام و مسیحیت همواره بر نقش تربیتی و اهمیت زنان در جامعه تأکید کرده اند، زیرا معتقد ند زنان شکل دهنده جامعه بشریت و مسئول تربیت نسل آینده بوده و جامعه را بسوی تکامل و سعادت پیش می برند.

 

وی افزود: متأسفانه جایگاه و اهمیت زن امروز در برخی از جوامع دارای ایدئولوژی مادی گرایی با گرایش سیاسی خاص آلوده کرده اند و نه تنها عامل کسب سود برای قدرتهای مادی شده ، بلکه جایگاه معنوی و فرهنگی زن در جامعه را به زوال کشانده اند.


سپس حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی رییس کالج المصطفی نیز در سخنانی گفت: ما امروز گردهم آمده ایم تا به گفتاری پیرامون دخت گرامی پیامبر(ص) بگوئیم و چیزهایی بیاموزیم که برای زندگی ما مفید باشد. لذا اینجا آمده ایم تا در مورد شخصیتی صحبت کنیم که خداوند و پیامبرش در مورد او سخن گفته اند.

 

حجت الاسلام موسوی بحث پیرامون  زهرای اطهر(س) را به سه بخش، جایگاه حضرت فاطمه(س) در روایات، نزد عالمان اهل سنت و آیات قرآن کریم تقسیم کرد.


رییس کالج بین المللی المصطفی در مبحثی پیرامون جایگاه حضرت فاطمه(س) در آیات قرآن کریم با استناد به تفاسیر و احادیث نقل شده از اهل سنت گفت: تقریباً 135 آیه و 49 سوره به نوعی در رابطه با حضرت فاطمه(س) و با شمردن چند نمونه از آیاتی که این بانوی بزرگوار سبب نزول آن بوده و آیاتی که این بزرگوار شأن نزول آن آیه بوده و دیگر مباحث قرآنی جایگاه ویژه حضرت فاطمه(س) را برای حضارتشریح کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات