۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۶۴۸۳۲
نماینده ولی فقیه در زنجان:

صدا و سیما برنامه‌های اعتکاف را پوشش دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خواستار اطلاع‌رسانی مناسب و دقیق رسانه های عمومی به ویژه صدا و سیما نسبت به فراخوان شرکت در سنت حسنه اعتکاف شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، صبح امروز در نشست اعضای ستاد شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی استان زنجان با بیان این‌که فرصت های تبلیغی ماه رجب بسیار ارزشمند است،  اظهار داشت: استقبال کم‌نظیر جوانان زنجانی از سنت حسنه اعتکاف نشان دهنده سطح بالای معرفت و بینش دینی جوانان این منطقه دارد.


وی با تأکید بر این‌که روزهای اعتکاف فرصتی برای تبیین و گسترش معارف الهی میان معتکفان در مساجد است، خاطرنشان کرد: حضور تبلیغی روحانیان و مبلغان حوزوی در میان معتکفان مساجد این استان می تواند در ارتقای سطح معنوی و بهره‌مندی هرچه بیشتر معتکفان از فرصت های معرفتی ماه رجب یاری کند.


امام جمعه زنجان بر برنامه ریزی دقیق حوزه های علمیه و روحانیان مبلغ در فرصت های تبلیغی ایام اعتکاف تأکید کرد و گفت: برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، پاسخگویی به شبهات دینی، برپایی حلقه های معرفتی و بصیرتی می تواند در خلال برنامه های ویژه معتکفان جوان گنجانده شود.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به حضور بیش از پنج هزار نفر معتکف زنجانی در سال گذشته گفت: استقبال بانوان برای حضور در این سنت حسنه نیز قابل توجه است، از این رو باید ظرفیت پذیرش بانوان برای شرکت در سنت حسنه اعتکاف افزایش یابد، ضمن اینکه نیازمند حضور تبلیغی  خواهران مبلغ حوزه علمیه خواهران زنجان نیز هستیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد نظم، بهداشت و ارتقای کیفی غذای معتکفان تأکید کرد و افزود: برای خدمات‌دهی مناسب و در شأن معتکفان، نیازمند تعامل و همکاری نزدیک هیأت امنای مساجد مجری، اداره کل اوقاف، سازمان تبلیغات و دیگر نهادهای متولی امر هستیم.


امام جمعه زنجان در پایان خواستار اطلاع‌رسانی مناسب و دقیق رسانه های عمومی به ویژه صدا و سیما نسبت به فراخوان شرکت در سنت حسنه اعتکاف شد و گفت: برخی از علاقه‌مندان به شرکت در اعتکاف با احکام آن آشنا نیستند و وقتی معتکف می شوند با برخی مشکلات مواجهند، بهتر است رسانه ها و مبلغان دینی نسبت به تبیین احکام و ضرورت های اعتکاف پیش از آغاز ایام البیض اهتمام جدی داشته باشند./9351/پ202/س

ارسال نظرات