۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۶۴۹۵۰
امام جمعه زنجان:

روش‌های تربیتی غرب در تناقض با اسلام است

خبرگزاری رسا ـ ‌حجت الاسلام والملسمین خاتمی گفت: متأسفانه برخی از روش های آموزشی و تربیتی غربی که در مدارس کشور رایج شده با ارزش های دینی اسلام تناقض دارند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در دیدار معلمان نمونه استان زنجان با تأکید بر این‌که نیازمند تجدیدنظر در برخی روش های تربیتی در مدارس هستیم، اظهار داشت: متأسفانه برخی از روش های آموزشی و تربیتی غربی که در مدارس کشور رایج شده با ارزش های دینی اسلام تناقض دارند.

 

وی با اشاره به این‌که دوران آزمون و خطا در سیستم آموزشی گذشته است، خاطرنشان کرد: غرب سال ها است که علوم دست چندم خود را به کشورهای جهان سوم ارایه می کند و تأسف بار است که اساتید این کشورها نیز علوم کپی شده غرب را به صورت تقلیدی به دانش آموزان و دانشجویان تدریس می کنند، در حقیقت چنین روندی مصرف‌گرایی در علوم تولید شده غربی در کشورهای جهان سوم است.

 

امام جمعه زنجان افزود: چنین روندی تولید علم را متوقف خواهد کرد، افزون بر این‌که هیچ تحولی در جوامع در حال توسعه ایجاد نمی کند، بلکه غرب دانش دست چندم خود را می فروشد و کشورهای جهان سوم همواره چند قدم عقب تر از کشورهای پیشرفته هستند، نتیجه تفکرات غربی در دانشگاه‌ها دوری از کار و تلاش و مصرف‌زدگی صرف است.

 

وی با انتقاد از رواج فرهنگ غلط پشت‌میز نشینی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: همه فارغ التحصیلان در پی شغل اداری و دولتی هستند، تعداد قابل توجهی از جوانان فارغ التحصیل دانشگاه حاضرند بی کار باشند، اما در فعالیت های تولیدی و صنعتی دشوار مشارکت نکنند، چنین تفکری از مدارس و از دوران دانش آموزی و دانشجویی نشأت می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی نتیجه تفکرات اشتباه در روش های تربیتی و آموزشی در مدارس را کاهش تولید و افزایش مصرف داخلی دانست و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می تواند سیستم آموزشی کشور را اصلاح کند، امیدواریم نواقص موجود در سیستم آموزشی کشور با اجرای این سند اصلاح و به عینه شاهد تحول در سال های آینده باشیم.

 

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش ارزشمند معلمان در ارتقای بینش و معرفت نسل آینده جامعه اظهار داشت: فرهنگیان به عنوان قشر خدوم و زحمت‌کش جامعه همواره بدون هیچ منتی در راستای تربیت نسل دینی تلاش های مضاعفی داشته و دارد، از این رو باید قدرشناس زحمات معلمان باشیم.

 

وی در پایان با تأکید بر نقش معلمان مدارس در بصیرت بخشی به دانش آموزان واجد شرایط دادن رأی در انتخابات خرداد ماه اظهار داشت: دبیران مدارس بهتر است شاخص های ولایی در انتخاب فرد اصلح را تبیین کنند و در مشارکت و حضور حداکثری دانش آموزان در انتخابات 24 خرداد نهایت تلاش را داشته باشند.

 

همچنین امیر نظری ،مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سخنانی از فعالیت  142 مدرسه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: 47 هزار دانش آموز و معلم در طرح نور ویژه مسابقات حفظ قرآن ثبت نام کرده اند و 12 هزار نفر از این تعداد دارای گواهی قبولی هستند./9351/پ202/ب

ارسال نظرات