۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۶۵۶۲۱
امام جمعه زنجان:

آمریکا مسؤول جنایت‌های ضدبشری و دینی در سوریه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: مسؤولیت تمامی جنایت‌های ضدبشری و ضددینی تروریست‌های وابسته به غرب در سوریه متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان نجان امروز در تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های زنجان در  عتراض به هتک حرمت مرقد صحابه پیامبر اکرم(ص) در سوریه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در پشت پرده تمامی جنایات ضدبشری و ضددینی واقع شده در سوریه قرار دارند، در حقیقت مسؤولیت تمامی این جنایت ها متوجه این دو شیطان بزرگ است

 

وی با تأکید بر این‌که تکفیری‌ها، سلفی‌ها، وهابیان و دیگر فرقه های ضاله الحادی اجیر شده آمریکا و اسرائیل غاصب هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان با هتک حرمت به مقدسات دینی و مذهبی به دنبال راه اندازی جنگ مذهبی در منطقه هستند، در حقیقت چنین اقداماتی با هدایت و دستور مستقیم اتاق فکر آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ سوریه شکل می‌گیرد.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که هرگونه غفلت از توطئه‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل غاصب ممکن است جنایت بزرگ بشری در منطقه را سبب شود، گفت: تفرقه میان پیروان ادیان و مذاهب توطئه دیرین دشمنان اسلام بوده است، استکبار با هتک حرمت مرقد حجر بن عدی به دنبال تفرقه افکنی میان شیعیان و اهل سنت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که محکومیت این اقدام شنیع از سوی علمای اهل سنت نشان داد که وهابیت جریان ضداسلامی منطقه را دنبال می کند، گفت: این اقدام شوم، چهره  واقعی تروریست های وابسته در سوریه را رسوا کرد و نشان داد که این افراد نه تنها اعتقادی به اسلام و دین ندارند، بلکه دشمن اصلی جهان بشریت به شمار می روند.

 

وی با بیان این‌ که هیچ انسان معقولی حتی فردغیر مسلمان دست به چنین اقدام شنیعی نمی زند، گفت: رهبری وظیفه مسلمانان را در مقابل اقدامات توهین آمیز دشمنان اسلام مشخص کردند، باید با استمرار در اعتراض ها و اعلام انزجار از این گونه اقدامات شنیع، بر وحدت امت اسلامی در مقابله با فتنه های دشمنان اسلام تأکید کرد.

 

امام جمعه زنجان تفرقه میان شیعه و سنی را آمال وهابیت و بهائیت دانست و یادآور شد: باید به حقیقت آگاه بود که عاملان نیش قبر صحابه پیامبر اسلام(ص) پیاده نظام اسراییل هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تشریح اهداف این فتنه ضددینی گفت: فرقه گرایی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان توطئه دیرین دشمنان اسلام در منطقه بوده است که امروز ابعاد جدیدتری به خود گرفته است، در حقیقت دشمنان به دنبال جنگی مذهبی برای مسلمان کشی در منطقه هستند./9351/پ202/س

ارسال نظرات