۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۶۵۷۶۶
سعیدی کیا:

صداقت را فدای ریاست جمهوری نمی کنم

خبرگزاری رسا ـ محمد سعیدی کیا گفت: در صورتی که وارد کاری شوم همه همت خود را برای موفقیت در آن کار خرج می کنم و اگر در انتخابات پیروز نشدم به رای مردم و قانون احترام می گذارم.
محمد سعيدي کيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد سعیدی کیا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و وزیر سابق مسکن و شهرسازی صبح امروز در نشست خود با خبرنگاران خوزستانی گفت: انسان وقتی اصولی را پذیرفت باید بر آن پافشاری کرده و از حاشیه ها خود داری کند.

وی افزود: هدف اصلی خدمت بوده و ممکن است در برهه ای از زمان جای آن تغییر کند اما هدف به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

سعیدی‌کیا در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود دو جریان سیاسی در کشور تصریح کرد: جامعه را نمی توان به دو جریان سیاسی که همیشه در تقابل با یکدیگر هستند تقسیم کرد.

وی ادامه داد: باید از همه وفاداران انقلاب که اصل ولایت فقیه و قانون اساسی را قبول دارند و به انقلاب پایبند هستند متناسب با تجربه و تخصص آنها در مدیریت کشور استفاده کرد.

ین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به شعار های برخی کاندیدا ها مبنی بر برقراری ارتباط با آمریکا اشاره کرد و اظهارداشت: کاندیداها نباید شعار و قول هایی دهند که در چارچوب سیاست های رهبری است و از حوزه اختیار ریاست جمهوری خارج است.

اگر خاتمی هم بیاید کنار نمی روم

وی با بیان این که حاضر نیستم راست گویی را فدای ریاست جمهوری کنم، گفت: در صورتی که وارد کاری شوم همه همت خود را برای موفقیت در آن کار خرج می کنم و وابسته به جریانی نیستم که اگر خاتمی بیاید کنار بروم و همچنین اگر در انتخابات رای نیاوردم به رای مردم و قانون احترام گذاشته و در جایی دیگر به مردم خدمت می کنم.

سعیدی کیا با انتقاد از دولت اصلاحات تصریح کرد: دولت اصلاحات همت خود را بر توسعه سیاسی قرار داد و از توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور بازماند.

وی افزود: به نظر من اصل اساسی در مدیریت کشور توسعه اجتماعی و فرهنگی است و همه فعالیت ها و خدمات باید در بستر فرهنگی صورت گیرد.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت نهم به وابستگی رشد جامعه به نقد پذیری اشاره کرد و گفت: جامعه بدون نقد رشد نمی کند و دچار رکود و دل مردگی می شود.

وی تأکید کرد: جامعه دارای دو وجه سیاسیون و منتقدان، حاکمان و مدیران است که اگر هرکدام از مرزهای قانونی تجاوز کنند کشور دچار مشکل می شود.

سعیدی کیا تصریح کرد: آزادی بیان و آزادی رسانه لازمه پیشرفت کشور بوده ولی مهم تر از آن رعایت حدود قانون است.

وی در ادامه سخنان خود به نقاط قوت دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: از نقاط قوت دولت نهم و دهم می توان به گفتمان اولیه دولت، آغاز هدفمندی یارانه ها، سفرهای استانی، ساماندهی سوخت، توجه به مسکن و پیشرفت های بزرگ علمی اشاره کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره ضعف دولت احمدی نژاد اظهار داشت: بی توجهی به برنامه ها، عدم توجه به قانون، ضعف در نظارت و تغییر پیاپی مدیران وزارت‎خانه ها از بزرگترین نقطه ضعف های دولت احمدی نژاد به حساب می آیند.

وی تأکید کرد: اگر مدیر ارشدی بگوید که من این قانون را نمی پسندم و اجرا نمی کنم دیگر نباید از مجموعه زیر دست او انتظار داشت به قانون عمل کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند./9462/پ202/ج

ارسال نظرات