۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۶۶۰۲۹
امام جمعه زنجان:

دشمن اصلی مردم سوریه تفکرات انحرافی وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با بیان این‌که اسرائیل در حمله به سوریه اشتباه تاریخی استراتژیکی را مرتکب شده است، گفت: این اقدام موجب تسریع در اضمحلال این رژیم جعلی خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه اظهار داشت: این اقدام نابخردانه که با هدف حمایت مستقیم از تروریست های سوری بوده است، موجب تسریع در اضمحلال این رژیم جعلی خواهد بود.


وی با بیان این‌که اهداف مشترک تروریست ها و رژیم صهیونیستی با این حمله هوایی برای همگان آشکار شد، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد حمایت سران برخی از کشورهای عربی مرتجع منطقه ای از تروریست های وابسته به غرب در سوریه هستیم، به معنای آن است که شیوخ وابسته به غرب حامی اسرائیل بوده و آرمان و آرزوی آزادی فلسطین را ندارند.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که اسرائیل در حمله به سوریه اشتباه تاریخی استراتژیکی را مرتکب شده است، تصریح کرد: امروز سوریه در خط مقدم مقاومت اسلامی و مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد، از این رو بسیار طبیعی است که با شکست های متعدد تروریست های داخلی این کشور رژیم صهیونیستی تاریخ اعتبارش رو به اتمام خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: جنایاتی که رژیم غاصب صهیونیستی در طول 60 سال گذشته علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملت های آزادیخواه منطقه انجام داده، هرگز از تاریخ پاک نمی شود.

 

وی ضمن محکوم کردن سکوت مرگبار سران برخی از کشورهای عربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: سکوت و حمایت پنهانی برخی از کشورهای عربی، موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده است، در حقیقت سران این کشورهای مرتجع دستانی آلوده به خون مردم عراق، سوریه، افغانستان، بحرین و فلسطین دارند و شریک جنایات اسرائیل در منطقه هستند.

 

امام جمعه زنجان افزود: اگر حمایت های مغرضانه عربستان، قطر و امارات نبود، اسرائیل جرأت حمله به سوریه را نداشت و شصت سال در فلسطین اشغالگری نمی کرد، البته جنایات و خیانت های این کشورهای مرتجع تا به اینجا محدود نشده است و اخیرا شاهد ادعای آنان مبنی بر رسمیت فلسطین منتهی به محدوده های کوچک کنونی را هستیم.

 

وی دشمن اصلی مردم فلسطین و سوریه را تفکرات انحرافی وهابیت در منطقه دانست و خاطر نشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند؛ مرزهای فلسطین از بحر تا نهر است، نه یک وجب کمتر و نه یک وجب بیشتر، هر چند هیچ منطقی غیر از زور و تزویر در مقابل رژیم صهیونیستی معنا ندارد، اما باید مقاومت تا آخرین لحظه پای کار باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن نشست بیداری اسلامی علما و نمایندگان کشورهای اسلامی، اظهار داشت: امروز نیازمند وحدت حقیقی امت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی هستیم، امت اسلامی امروز باید بیدار شوند و از دچار شدن به سرنوشت کشورهای سرسپرده جلوگیری کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدام شنیع و خفت‌بار سلفی‌ها در تخریب مرقد و هتک حرمت به بارگاه جناب حجر بن عدی و جناب جعفر طیار در سوریه اظهار داشت: هدف آنها تفرقه میان امت اسلامی و شکست خط اول مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان با گرامیداشت سالروز فرمان تشکیل بسیج سازندگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: تلاش این نهاد انقلابی موجب تسریع در روند آبادانی و عمران شهرها و روستاهای کشور شده است، بسیج سازندگی نقش مهمی در محرومیت زدایی داشته است./9351/ پ201/ب

ارسال نظرات