۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۶۶۹۳۸
امام جمعه زنجان:

انتخابات نماد مردم سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: برخلاف ادای کشورهای غربی و عربی که همواره بر طبل توخالی آزادی و دموکراسی می کوبند، انتخابات در ایران نماد مردم سالاری دینی است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع اعضای ستاد انتخابات زنجان با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی در جهت برگزاری انتخاباتی سرد با حضور کمرنگ مردم در ایران اظهار داشت: نامگذاری سال جاری از سوی رهبری نظام با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به نوعی هشدار به عموم مردم و مسؤولان نسبت به توطئه های دشمنان تلقی می شود.


وی با تأکید بر این‌که برگزاری بیش از 30 انتخابات در طول 34 گذشته نشان از اوج توجه به اراده ملت در مدیریت کشور دارد، خاطرنشان کرد: عامل اصلی عصبانی دشمنان از ملت ایران نیز همین انتخابات است، قبل از انقلاب آنها بر ما تکلیف مشخص می کردند اما امروز دستان استعمار و استکبار از کشور قطع شده و خود برای آینده خود تصمیم می گیریم.


امام جمعه زنجان با بیان این‌که برای خلق حماسه سیاسی باید فعالیت مستمری در جلب مشارکت حداکثری وجود داشته باشد، گفت: هر چه از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد، دشمنان نسبت به مسائل جاری در این کشور حساس تر می شوند، که نمونه آن را در جریان حوادث انتخابات سال 88 و امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 مشاهده می کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که در هیچ یک از حکومت های رایج در دنیا، مردم به اندازه نظام جمهوری اسلامی ایران در امور کشور قدرت اعمال اراده مستقیم ندارند، گفت: یکی از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی ایران را برپایی نظام مردم سالاری دینی است، امروز نقش مردم در اداره همه امور کشور نمایان است.


وی با اشاره به این‌که انتخابات در نظام اسلامی ایران به اراده و نظارت مردم برگزار می شود، تصریح کرد: برخلاف ادای کشورهای غربی و عربی که همواره بر طبل توخالی آزادی و دموکراسی می کوبند، انتخابات در ایران نماد مردم سالاری دینی است.


نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در خلق حماسه سیاسی اظهار داشت: همه باید برای برگزاری انتخاباتی پرشور و نشاط همکاری کنند، مشارکت مردم در انتخابات آتی اقتدار نظام را افزایش خواهد داد./9351/پ202/ب

ارسال نظرات