۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۶۷۷۹۳

همایش «اسلام و بنیان صلح در جامعه» در موریتانی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی «اسلام و بنیان صلح در جامعه» از دیروز در دومین شهر بزرگ موریتانی آغاز شد.
اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش ملی «اسلام و بنیان صلح در جامعه»، دیروز در نوادیبو، دومین شهر بزرگ موریتانی آغاز شد.

 

این همایش ملی به همت وزارت امور اسلامی و با مشارکت وزارت آموزش عالی موریتانی و انجمن علمای این کشور برگزار می‌شود.

 

بیش از 120 روحانی، اندیشمند و خطیب از سراسر موریتانی در این همایش که چهار روز ادامه خواهد داشت، حضور دارند و با شرکت در نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، مسائل مهم جهان اسلام را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

ارزش‌های اسلامی و نقش آن‌ها در تأمین امنیت و صلح اجتماعی، اهمیت مشورت در اسلام، احترام به علما و روحانیان برای حفظ ثبات جامعه و جهانی‌سازی و جایگاه اسلام و حقوق بشر از منظر اسلام از جمله موضوعات مهم این همایش دینی هستند.

 

وزیر امور اسلامی موریتانی در مراسم افتتاحیه این اجلاس طی سخنانی عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش، تلاش برای ترویج ارزش‌های اسلامی به دور از فتواها و نظرات نادرست برخی گروه‌ها و افراد افراط‌گراست.

 

وی افزود: اسلام دین صلح و آرامش است و هر گروه یا فردی که با اعمال و اقدامات افراطی به چهره اسلام صدمه وارد کند، مفهوم اسلام واقعی را نفهمیده است.

 

همچنین، حمدان ولد طاه، رییس انجمن علمای موریتانی با اشاره به وضعیت کنونی برخی کشورهای اسلامی، تصریح کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به صلح و امنیت نیاز دارد و این امر محقق نخواهد شد مگر این‌که مسلمانان تعالیم اسلامی در زمینه صلح اجتماعی و همزیستی مسالمت‌آمیز را به خوبی اجرا کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات