۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۶۸۱۹۵

سفر رییس اداره مسلمانان قفقاز به حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره مسلمانان قفقاز و شیخ الاسلام آذربایجان به همراه هیأتی با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، با مسؤولان آن به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.
حرم حضرت معصومه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حاجی‌الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز و شیخ الاسلام آذربایجان به همراه هیأتی شامل نمایندگان مجلس ملی، مسؤولان و سیاست‌مداران این کشور،‌ با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، با مسؤولان آن به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.
 در این دیدار حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد، رییس حوزه تولیت آستان مقدس قم با خیر مقدم گویی،‌ اظهار داشت:‌ جمهوری آذربایجان کشوری است که مسلمانان و محبان اهل بیت(ع) در آن حضور دارند.
وی ارتباط میان ایران و آذربایجان را به نفع مسلمانان و جهان اسلام دانست و گفت:‌ همبستگی مسلمانان و ارتباط آنها با هم، نقش زیادی در پیشرفت مسلمانان با هم دارد.
حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد اظهار داشت: امروز قم به برکت وجود دختر حضرت موسی بن جعفر(ع)،‌ محور نشر معارف دینی و آموزه‌های ناب اسلامی به سراسر جهان است که ده‌‌ها هزار طلبه از سراسر کشور با حضور در این شهر، به کسب تعالیم اسلام می‌پردازند.
در ادامه حاجی‌الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز در سخنانی با اشاره به حضور خود در ایران و قم، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: توسعه‌ای که در این مدت در این شهر به وجود آمده است،‌ بسیار است.
وی با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران و دیداری که با مسؤولان و چهره‌های مختلف دینی و سیاسی داشته است، ‌گفت: بنده معتقدم که این دیدارها همچنان ادامه خواهد داشت و هیأت‌هایی از ایران نیز به این کشور می‌آیند.
وی در پایان با بیان این‌که در گذشته به دلیل مسائل مختلف،‌ محدودیت‌هایی وجود داشته است که ارتباط این دو کشور را تحت تأثیر قرار داده بود،‌ گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر ارائه داد.
خاطرنشان می‌شود، این هیأت آذربایجانی، در ادامه پس از زیارت مضجع نورانی حضرت کریمه اهل بیت(س) بر سر مزار مراجع تقلید مدفون در حرم مطهر حضور یافتند./907/د102/پ
ارسال نظرات