۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۶۹۳۷۴
حجت الاسلام و المسلمین نکونام:

اهداف اطرافیان هاشمی و نزدیکان احمدی‌نژاد محقق نشده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که چشم فتنه به هیچ عنوان کور نمی شود و دشمنی ها تمامی ندارد، خاطرنشان کرد: سخنان راه گشای رهبر معظم انقلاب و عملکرد خوب رسانه ملی تا به الان فتنه ها را دفع کرده است اما این بدان معنا نیست که خیالمان راحت باشد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز، در گردهمایی روحانیان این استان، امام خمینی(ره) را چراغ راه آیندگان معرفی کرد و گفت: راه امام خمینی(ره) برای همیشه راه ما است چرا که امام پرورش یافته محضر قرآن بود و چیزی به جز دین از مردم طلب نمی کرد و انتظار نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که زمانی می توانیم حق امام خمینی(ره) را ادا کنیم که به نظام و کارگزاران آن لباس دین بپوشانیم، تصریح کرد: عالم واقعی کسی است که زبان فعلش فعال باشد یعنی صداقتش، رفتارش، برخورد و منشش با مردم سخن بگوید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به ویژگی های یک عالم حقیقی اشاره کرد و گفت: عقل، مردم داری، شفقت و دل نرم، خیرخواهی، حلم، صبر، بذل و قناعت مهمترین ویژگی هایی است که یک عالم حقیقی باید داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد با بیان این که روحانیت متولی فکر و اخلاق مردم است، ابراز داشت: به یقین روز قیامت ما پاسخگوی بسیاری از نیازهای فکری، دینی و عقلی مردم هستیم و این پاسخگویی فقط به بیان نیست.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، روحانیت را از نازیبایی های رفتاری و گفتاری بر حذر داشت و گفت: توصیه من به شما این است که اگر می خواهید نقشتان را به خوبی در جامعه ایفا کنید باید همدل و هم صدا باشید.

وی لازمه ایفای نقش دینی و ارشادی روحانیت را در همدلی و همراهی یکدیگر بیان کرد و افزود: بیایید وحدت، مهربانی و شفقت را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا موفق شویم و از تفرقه و بدگویی بپرهیزیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری سختی را چاشنی زندگی طلبگی بیان کرد و ادامه داد: خداوند متعال راه را این طور ترسیم کرده است که طلبه با مشکلات دست و پنجه نرم کند و از دنیا بهره ای نبرد چراکه رغبت به دنیا انسان را از خداوند جدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مطالبه گری را مهم‌ترین رسالت یک روحانی عنوان کرد و گفت: زندگی همراه با سختی به معنای عدم مطالبه گری نیست؛ بگویید و بخواهید که در این گفتن ها و مطالبه کردن ها اثرات زیادی نهفته است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به بحث انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: اگر تدبیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای اندیشمندانه ایشان نبود، به یقین فتنه ای که قرار بود قبل از انتخابات رخ دهد دفع نمی شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که از اول هم قرار نبود آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات حضور یابد، اظهار داشت: آقای هاشمی چندین بار خدمت مقام معظم رهبری رسیده و عنوان کرده بودند که بر خود شرعا جایز نمی دانم در صحنه انتخابات حاضر شوم اما متاسفانه اطرافیان ایشان و نزدیکان آقای احمدی نژاد هدف های شومی داشتند که به لطف خداوند متعال محقق نشد.

وی به صلابت شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان به خوبی قانون مداری خود را به همگان نشان داد و اسیر مصلحت اندیشی ها نشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که چشم فتنه به هیچ عنوان کور نمی شود و دشمنی ها تمامی ندارد، خاطرنشان کرد: سخنان راه گشای رهبر معظم انقلاب و عملکرد خوب رسانه ملی تا به الان فتنه ها را دفع کرده است اما این بدان معنا نیست که خیالمان راحت باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد از آن سوء استفاده می کنند و بحث داغ نبودن تنور انتخابات را مطرح می کنند که یا غافلند و یا عامل بیگانه هستند که در این برهه زمانی ظرافت کار و بصیرت روحانیت بشدت احساس می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دعوت به حضور آگاهانه و همگانی در انتخابات را یکی دیگر از رسالت های روحانیت عنوان کرد و گفت: با درک درست از حساس بودن شرایط و بالا بردن سطح معلومات و اطلاعات خود تمام حیله های دشمن را شناسایی کنیم و مردم را از آن ها باخبر سازیم./9457/پ202/س

ارسال نظرات