۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۶۹۳۹۵
حجت‌الاسلام روانبخش:

جلیلی مدیر شرایط بحرانی است

خبرگزاری رسا، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: بیشتر مدیرانی که بر سر کار می آیند در شرایط غیر بحرانی مدیریت کرده‌اند اما جلیلی مدیر شرایط بحرانی است.
حجت الاسلام روانبخش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، نهم خرداد در جمع دانش پژوهان مؤسسه امام خمینی(ره) به سؤالات حاضران درباره مواضع اخیر جبهه پایداری و آیت الله مصباح یزدی در انتخابات اخیر پاسخ گفت و به بیان کردن نکاتی درباره حمایت این جبهه از سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
حجت الاسلام روانبخش در پاسخ به سؤالی درباره مزایای مدیریتی سعید جلیلی گفت: بیشتر مدیرانی که بر سر کار می آیند و به مدیریت در کشور می پردازند در شرایط عادی و غیر بحرانی مدیریت کرده اند و برنامه های خود را در شرایط غیربحرانی به اجرا گذاشته اند اما دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوران فتنه و افزایش شدید تحریم ها و فشارها علیه ایران است و وظیفه این شورا اداره و مدیریت کشور در شرایط بحرانی است؛ وی با مدیریت بحران خوب خود توانست مشکلات و بحران های بسیاری را به خوبی پشت سر بگذارد.
وی علت حمایت آیت الله مصباح از سعید جلیلی را مراجعه مکرر بسیاری از مردم و متدینین به آیت الله مصباح خواند و ابراز کرد: آیت الله مصباح یزدی پس از بررسی های دقیق و تحقیقات زیاد و توسل به درگاه الهی به مذاکره ای دو ساعته با جلیلی پرداخت.
حجت الاسلام روانبخش در پاسخ به علت تغییر موضع جبهه پایداری در انتخابات و حمایت از جلیلی پس از لنکرانی گفت: فعلا جلیلی به عنوان شخص اصلح شناخته شده و نیازی نیست به مسائل گذشته رجوع کنیم ضمن اینکه در کمیته سیاسی جبهه پایداری از بین هفتاد نفر نهایتا به سه نفر رسیدیم که به ترتیب اولویت آقایان لنکرانی، فتاح و جلیلی بودند که قرار نبود پیش از انتخابات، یک شخص به عنوان اصلح معرفی شود که ناخواسته این مطلب به بیرون رسوخ پیدا کرد.
وی افزود: در حالی که جبهه پایداری هنوز به اجماع نرسیده بود و پس از رأی گیری لنکرانی انتخاب شد و آیت الله مصباح پس از معرفی لنکرانی توسط شورای جبهه پایداری وی را گزینه مد نظر خود در هفت سال پیش خواند و البته بعضی انتظار داشتند پس از رد صلاحیت لنکرانی از سوی شورای نگهبان با واکنش آیت الله مصباح مواجه شوند اما این اتفاق رخ نداد.
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در پاسخ به سؤالی درباره تعجیل آیت الله مصباح در معرفی شخص اصلح تصریح کرد: کار سیاسی هزینه دارد و وی هم از این موضوع آگاه بود و حتی در سال 84 و 88 تحت فشار بسیاری از علما و اطرافیان به حمایت از احمدی نژاد پرداخت.
وی تصریح کرد: البته از پیش مشخص بود که جبهه پایداری از احمدی نژاد حمایت می کند زیرا در آن شرایط و فضا شخصی اصلح از احمدی نژاد وجود نداشت همانطور که خدمات بسیاری از سوی دولت احمدی نژاد دیده شد و امروز شاهدیم که مبنای دولت یازدهم از دیدگاه رهبری نقاط قوت دولت احمدی نژاد و پرهیز از نقاط ضعف دولت وی است./939/پ202/ی
ارسال نظرات