۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۶۹۴۹۵
حجت الاسلام غفاری فر:

جلیلی اهل معامله نیست/ اظهارات برخی کاندیداها تنش زا و برخلاف امنیت ملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه برنامه مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از سوی سازمان صداوسیما را بسیار دقیق و حساب شده دانست و گفت: متاسفانه در این مناظره برخی از نامزدها عصبانی و عده‌ای دیگر درصدد سیاه‌نمایی برآمدند.
حجت الاسلام غفاري فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست سیاسی الگو و معیارهای کاندیدای اصلح از سلسله نشست‌های بصیرت افزایی بسیج روحانیان شهرک مهدیه، شامگاه جمعه، دهم خرداد با حضور روحانیان و طلاب در مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهرک مهدیه برگزار شد.

 
در این نشست، حجت الاسلام غفاری فر، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که برخی از اوقات انسان در نگاه کلان بدون توجه دچار افراط و تفریط می‌شود، اظهار داشت: تطابق نگاه ما به حکومت اسلامی با قرآن و سنت خیلی روشن نیست.
 
وی با اشاره به این‌که تاریخ امکان تکرار دارد و باید برای همگان درس عبرت باشد، گفت: قوم بنی اسراییل بعد از گذشت از طاغوت و رود نیل به نگاه سطحی و مادی از مسیر انقلابی خود خارج و بجای حضرت موسی(ع) به سمت سامری حرکت کردند.
 
وی با بیان این‌که برنامه مناظره صداوسیما بسیار دقیق و حساب شده بود که متاسفانه برخی از نامزدها عصبانی و عده‌ای دیگر درصدد سیاه‌نمایی برآمدند، خاطرنشان کرد: امروز افرادی سخنانی را از خود بروز دادند که برخلاف عملکرد آنان در گذشته بود.
 
حجت الاسلام غفاری فر در ادامه بیان داشت: برخی درصدد این هستند که سطح مطالبات ما را کاهش دهند و شما ملت ایران باید در این زمینه هوشیار باشید.
 
وی با اشاره به این‌که اگر سپاه حضور نداشت هیچ‌گاه کشور به امروز نمی‌رسید، اظهار داشت: سپاه را از تریبون علنی تخریب می‌کنند که این تاسف برانگیز است و نباید اشتباه چند فرد سپاهی را به مجموعه سپاه سرایت داد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برنامه‌های نظام به صرف تغییر یک رییس جمهور تغییر نخواهد کرد، ابراز داشت: بدون نگاه به اسناد بالادستی نمی‌توانیم به جلو حرکت کنیم، اما متاسفانه برخی کاندیداها توجه لازم به این اسناد را نداشتند.
 
وی با بیان این‌که می‌گویند ما باید با دنیا دوست شویم و با دوستی مشکلات را حل خواهیم کرد، گفت: ما با دنیا قهر نکردیم بلکه دیگران به ما پشت کرده‌اند؛ چطور شما چنین وعده‌هایی را به مردم می‌دهید.
 
این فعال سیاسی با اشاره به این‌که همه جریان‌ها در انتخابات نماینده دارند، اظهار داشت: در همه دولت‌ها تورم بوده و همه این راه‌ها امتحان شده است و شما خودتان ارزیابی عملکرد افراد را داشته باشید.
 
وی با بیان این‌که فردی در نماز جمعه مشکل اقتصادی را علت عدم ادامه جنگ برشمرد ولی بعدها از آرامش اقتصادی در آن دوران سخن گفتند، گفت: هیچ‌گاه مسؤلان نظام در دوران جنگ تحمیلی خائن نبودند اما از آنان می‌خواهیم که تاریخ انقلاب را درست نقل کنند.
 
حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به این‌که با آمدن افراد در عرصه ثبت نام دلار ارزان و در زمان کنار رفتن آنان دلار گران شد، اظهار داشت: آیا این اتفاقات نشان دهنده وجود دست این افراد در جریانات دلار نیست؟
 
وی اظهارات برخی از کاندیداها را تنش زا و بر خلاف امنیت ملی کشور ارزیابی کرد.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که برخی از نخبگان برای اداره کشور افرادی را انتخاب می‌کنند و در مرحله بعد نخبگان دیگر باید فرد بهتر را به مردم معرفی کنند، ابراز داشت: برای پیدا کردن اصلح طبق قاعده جرح و تعدیل عمل می‌کنیم.  
 
وی با بیان این‌که هر فردی به کرسی ریاست جمهوری برسد یک عده‌ای دور آنان را خواهند گرفت و از امروز برای آنان نقشه کشیده‌اند، خاطرنشان کرد: برای انتخاب اصلح نباید به شعارها بسنده کرد.
 
 در بخش پرسش و پاسخ، حجت الاسلام غفاری فر در جواب این سوال که آقای جلیلی چه ارتباطی با احمدی نژاد دارد و چه مقدار گفتمان ایشان با گفتمان انقلاب و امام نزدیک است، ابراز داشت: گفتمان دکتر احمدی نژاد آرام آرام در موضوع انرژی هسته‌ای و سوریه با گفتمان آقای جلیلی جدا شد و ایشان در این موضوع سنبل مقاومت و گفتمان دکتر جلیلی همان گفتار سوم تیر و مورد تایید رهبری است. 
 
وی با بیان این‌که مشکل اصلی ما با دکتر احمدی نژاد این بود که خود را کارشناس دین می‌دانست، افزود: دکتر جلیلی با وجود حضور در دانشگاه امام صادق(ع) و پایان نامه دینی اش، خود را کارگزار دین می‌داند نه این‌که خود را کارشناس بشمارد.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که برخی ولایت فقیه را در این حد قبول دارند که ایشان را در موضوع خاصی هم نظر خواهیم کرد، بیان داشت: این‌گونه رفتارها را در آقای جلیلی ندیدم اما موفقیت اجرایی را نمی‌توانیم از الان تضمین کنیم.
 
وی با بیان این‌که آقای جلیلی اهل معامله نیست، ابراز داشت: بعید نیست که دولت برای تخریب چهره ایشان از آقای جلیلی حمایت کند.
 
حجت الاسلام غفاری فر در پاسخ به سؤالی مبنی بر تطابق گفتمان و برخی سخنان آقای قالیباف با گفتمان انقلاب اسلامی، گفت: طبق نظر سنجی‌ها در زمان ثبت نام آقای هاشمی رای آقای قالیباف کاهش پیدا کرد و با توجه به این نکته خودتان قضاوت کنید. 
  
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که آقای ولایتی را فردی عادل می‌دانم ولی سیاست پیچیدگی‌های لازم را دارد از این رو ایشان را اصلح نمی‌دانم، اظهار داشت: تشکیل این ائتلاف به صلاح آقای ولایتی نبود./921/پ202/ج
 
ارسال نظرات