۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۶۹۸۴۹
دادستان کل کشور اعلام کرد؛

آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه/ هشدار نسبت به هرگونه قانون‌شکنی

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور بر ضرورت تبعیت همگان از قانون تأکید کرد و با بیان این که اگر همه به قانون پایبند باشند هیچ مشکلی نخواهیم داشت، گفت: کسانی که به دنبال قانون شکنی در کشور هستند بدانند که هزینه سنگینی را برای این کار خود خواهند پرداخت.
حجت الاسلام محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محسنی اژه ای، دادستان کل کشور امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به در پیش بودن انتخابات 24 خرداد گفت: وزارت کشور شورای نگهبان، فرمانداران، نیروهای انتظامی و امنیتی آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات خوب سالم و در شأن جمهوری اسلامی ایران را دارند.

 

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای برهم زدن فضای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور و کاهش روحیه امید در بین مردم، اظهار داشت: دشمنان و بدخواهان ملت ایران همه تلاش خود را برای ایجاد نا امنی و عقب انداختن انتخابات و ایجاد اخلال در آن بکار گرفتند اما به جرأت می توان گفت که بیش از 90 درصد اهداف آنها شکست خورده است.

 

دادستان کل کشور ابراز داشت: قوه قضاییه نیز تمام تلاشش گسترش عدالت است و در این راستا نظارت داخلی خود را بیش از پیش تقویت کرده است

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با تأکید بر اینکه هیچ فردی و در هیچ جایگاه نباید استقلال قوه قضائیه را زیر سوال ببرد اظهار داشت : اگر قوه قضاییه مستقل و مقتدر باشد در پیشرفت کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان این که همه نهادها باید تلاش کنند تا انتخاباتی در شأن و تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، گفت: خوشبختانه همه دستگاه های ذیربط در این خصوص آمادگی کامل دارند.

 

دادستان کل کشور با بیان این که دشمنان به دنبال خدشه دار کردن آموخته ها و اعتقادات دینی ملت ایران اسلامی هستند، گفت: همه تلاش دشمن در آستانه انتخابات برهم زدن و ناامن کردن فضای سیاسی کشور است.

 

وی بر ضرورت تبعیت همگان از قانون تأکید کرد و با بیان این که اگر همه به قانون پایبند باشند هیچ مشکلی نخواهیم داشت، گفت: کسانی که به دنبال قانون شکنی در کشور هستند باید بدانند که هزینه سنگینی را برای این کار خود خواهند پرداخت.

 

دادستان کل کشور همچنین بر ضرورت رعایت اخلاق از سوی کاندیداها و همچنین طرفداران آنها تأکید کرد و با بیان این که نباید در کشور شاهد تخریب، سیاه نمایی و بداخلاقی ها باشیم و همه باید تلاش کنند تا این گونه مسائل به حداقل ممکن کاهش یابد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دولت فعلی هم دارای نقاط قوت و هم نقاط ضعفی است، گفت: کاندیداها باید رعایت انصاف را داشته باشند و نباید تنها نقاط ضعف دولت مورد توجه قرار گیرد.

 

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با بیان این که کاندیداها باید به وعده هایی که به مردم می دهند پایبند باشند، افزود: کاندیداها باید تلاش کنند تا از همه ظرفیت ها و سلایق در کشور در جهت رشد و توسعه بهره گیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود یک دستگاه قضایی سالم را زمینه ساز اقتدار و پیشرفت کشور دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما شاهد یک مجموعه قضایی سالم ومقتدر هستیم.

 

وی بر حفظ استقلال قوه قضائیه تأکید کرد و افزود: نباید اجازه داد افراد استقلال قوه قضائیه را زیر سؤوال ببرند.

 

کیهان هاشم نیا، استاندار گیلان نیز در ادامه این جلسه با بیان این که گیلان سیاسی ترین استان کشور است، تصریح کرد: سیاسی بودن مردم این استان موجب توجه و درک راحت تر مسائل سیاسی، بین المللی، فرهنگی و امنیتی توسط آنان شده است.

 

وی اضافه کرد: میزان امنیت بسیار مهم است که در گیلان به تأمین آن توجه ویژه ای شده و مدیریت خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

 

استاندار گیلان با تأکید برایجاد امنیت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: در گیلان برخلاف سایر استان ها، مشکل ظرفیت های سرمایه گذار نداریم اما باید تلاش کرد به تناسب این ظرفیت نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنیم.

 

استاندار گیلان همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و قیام 15 خرداد اظهار داشت: همه باید برای بزرگداشت این ایام اهتمام ویژه ای بورزیم.

 

وی همچنین با تاکید بر برگزاری انتخاباتی پرشور افزود: دستگاه های اجرایی نمی توانند در حمایت از افراد وارد شوند، اما وظیفه دارند همه تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد بکار گیرند./950/پ202/ج

ارسال نظرات