۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۶۹۸۵۸

دیدار جلیلی با آیت الله علوی گرگانی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: امام‌خمینی می‌گفت از خدا خواسته‌ام هرقدر مقام به من می‌دهد، روح طلبگی و صفای قلب را از من نگیرد. این حرف امام، خیلی حرف بزرگی است و آرزو دارم هرکس که خدا پرچم‌ هدایت را به دستش داد، بتواند این اصل را نگه دارد
ديدار جليلي با آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار دکتر سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی گفت: الحمدلله عمل شما محبوبیت عامه برای‌تان به ارمغان آورده و در خدمت به دین و مردم توفیق داشته‌اید. امیدوارم هرجا که هستید در سایه حمایت خداوند باشید و لباس موفقیت کامل بر اندام ایده‌های هسته‌ای پوشانده شود و از شیطنت شیطان‌ها در امان باشید.


آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: مهم‌ترین چیزها در پیشگاه خدا، رضایت مردم است. باید با مردم طوری رفتار کنیم که آنها راضی باشند. روایت داریم رضایت خدا در رضایت مردم است.


وی به روایت دیگری از امام‌رضا(ع) اشاره کرد و به نقل از ایشان گفت: طوری بین مردم زندگی کنید که تا وقتی زنده هستید، برای شما عمر طولانی از خدا بخواهند و اگر از دنیا رفتید، در فقدان شما گریه کنند.


آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: یکی از اصحاب امام‌صادق(ع) والی منطقه‌ای شده بود. خدمت امام رفت و گفت حکومت منطقه اهواز را به من سپرده‌اند. چه می‌فرمایید؟ حضرت فرمود این خبر مرا از یک جهت خوشحال کرد و از جهت دیگر ناراحت.


از این جهت خوشحالم که یکی از میان ما بر سر کار حکومتی است و کار شیعیان اهل بیت را راه می‌اندازد. ولی نگرانم مبادا با رفتن در آن مقام، خدمت را گم کنی.


آیت‌الله علوی تاکید کرد: قدرت، زود آدم را می‌گیرد و از حالت عادی بیرون می‌برد. مبادا کسی را به دلیل مقامی که به دست آورده‌ای به دست نگیری و خدا از تو رو برگرداند.


وی افزود: از خدا می‌خواهم به همه کمک کند صفای باطن‌مان را هیمشه حفظ کنیم.


آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: امام‌خمینی می‌گفت از خدا خواسته‌ام هرقدر مقام به من می‌دهد، روح طلبگی و صفای قلب را از من نگیرد. این حرف امام، خیلی حرف بزرگی است و آرزو دارم هرکس که خدا پرچم‌ هدایت را به دستش داد، بتواند این اصل را نگه دارد.


سعید جلیلی در این دیدار گزارشی از روند مذاکره‌های هسته‌ای و طرح‌های اداره کشور ارایه کرد و گفت: توجه به دین در اداره همه امور جامعه منجر به پیشرفت کشور خواهد شد.


وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه می‌توانند کمک مهمی به این روش کنند و حکومت را برای اجرای دین در شؤون اداره جامعه یاری رسانند./924/د102/ج

ارسال نظرات