۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۶۹۹۰۳
حجت الاسلام رسایی مطرح کرد:

نپذیرفتن قدم زدن با امریکایی‌ها از سوی جلیلی/ انتقاد از زمان امتحانات حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول هفته نامه 9دی گفت: احمدی نژاد که رییس شورای امنیت ملی است بارها به جلیلی گفته بود که اگر امریکایی ها امدند و خواستند که چند دقیقه با هم قدم بزنیم قبول کن ولی آقای جلیلی قبول نکرد و گفت رهبری این را نمی پذیرد.
حجت الاسلام حميد رسايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش طلاب و روحانیان حامی گفتمان انقلاب اسلامی که عصر روز یکشنبه دوازدهم خردادماه در حسینیه قهرودی های تهران برگزار شد گفت: وقتی به نخستین دولت پس از پیروزی انقلاب تا امروز و حتی به 9 دوره مجلس شورای اسلامی نگاه می‌کنیم می‌بینیم هرکدام به شعارها و مبانی انقلاب نزدیک‌تر بودند خدمت رسانی در آنها بیشتر بوده و هرچقدر فاصله گرفتند خدمت رسانی هم به همان میزان کاهش یافته است.

حجت الاسلام رسایی با بیان این‌که در دوره دوم دولت سازندگی هم کاهش مشارکت سیاسی را داشتیم و هم کاهش رای رییس جمهور منتخب را گفت: آقای هاشمی تنها رییس جمهوری است که در دور دوم کاهش رای داشت.

وی با اشاره به این‌که دولت‌های موقت و خیانت(بنی صدر) اساسا چون با گفتمان امام و انقلاب در تقابل بودند کاری نتوانستند بکنند گفت: غیر از این دو دولت بقیه دولت ها هم خدمت گزار بودند و هم هزینه دهنده بودند، برخی خدمت گزاری زیادی داشتند و برخی فاصله گرفتند و خدمت گزاریشان کمتر بود.

مدیر مسؤول هفته نامه 9دی با بیان این‌که حتی دولت اصلاحات خدمات داشت اما خدماتش از هزینه هایش کمتر بود اظهار داشت: دولت هاشمی دولت پرکاری بود ولی به دلیل سیاست های بد اقتصادی که بدون هیچ جراحی اقتصادی تورم بالایی را در پی داشت موجب نارضایتی مردم شد.

حجت الاسلام رسایی افزود: در دولت سازندگی برای نخستین بار و آخرین بار تا امروز اغتشاشات اجتماعی داشتیم بدون زیرساخت سیاسی، در اراک، قزوین، شیراز و مشهد مردم اعتراضاتی کردند و حتی در برخی اغتشاشات به فروشگاه‌ها حمله کردند در حالی که هیچ کدام دارای زیرساخت سیاسی مانند فتنه 88 نبودند.

وی در ادامه تصریح کرد: دلیل اغتشاشات حضور مدیران اشرافی و فاصله طبقاتی بود و مردم احساس می کردند یک طبقه ای از مدیران در کشور شکل گرفته است که با گفتمان انقلاب مطابقت ندارد.

مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی با بیان این‌که خدمات دولت نهم در حوزه های مختلف نتیجه پیوند خوردن با گفتمان انقلاب بود گفت: دولت اصلاحات مشغول امور سیاسی شد و خدمت رسانی اش پایین بود اما دولت نهم خدمت رسانی زیادی داشت چون نزدیکترین گفتمان را با گفتمان امام و انقلاب پیدا کرد.

حجت الاسلام رسایی در ادامه تصریح کرد: اما دولت دهم دچار حاشیه ها شد و خدمت رسانی کاهش پیدا کرد و آماری که الان ارائه می شود عمدتا مربوط به شش سال اول دولت اقای احمدی نژاد و دولت نهم بود.

وی تاکید کرد: اوج این افول مربوط است به بعد از خانه نشینی که آقای احمدی نژاد دولت را مختصر در یک نفر کرد و روند رو به بقای قدرت بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آن زمانی که مشایی کارش نشستن با هدیه تهرانی و ترویج مکتب ایرانی بود من به آقای احمدی نژاد اعتراض می کردم که چرا جلوی این را نمی گیرید احمدی نژاد می گفت عمده حزب اللهی ها 6میلیون نفر هستن و بقیه مردم عادی هستند، ما باید سیزده میلیون رای موسوی را بیاوریم به سبد نظام و آنها از این چیزها خوششان می آید.

وی با بیان این‌که به او گفتم آن سیزده میلیون به خاطر شعار ولایت فقیه و نخست وزیر امام به او رای دادند و این گونه نیست که آنها طرفدار این مباحث باشند اظهار داشت: در ادامه گفتم انقلاب و جنگ به دوش یک اقلیت بوده و توده مردم چشمشان به آن اقلیت است و این نگاه شما غلط است.

مدیر مسؤول هفته نامه 9دی با تاکید بر این‌که از آنجا فهمیدیم که استراتژی آقایان سیاسی این گونه شده است و رقبایش هم همین طور فکر می کردند گفت: مشایی می گفت من بیست و پنج میلیون رای احمدی نژاد را به دلیل حمایتش دارم و باید با این حرکات بروم سراغ سیزده میلیون رای دیگر، رقبای احمدی نژاد هم می گفتند احمدی نژاد به دلیل خانه نشینی 25 میلیون رای را از دست داده و باید برویم سراغ هاشمی تا آرا را به دست آوریم.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به این‌که با ثبت نام هاشمی بازی سیاسیون به هم ریخت گفت: برخی که تا کنون چیزی نمی گفتند در سایتهایشان همه شدند آنتی هاشمی.

وی با بیان این‌که رقابت امروز بین دو تفکر مقاومت و سازش است  گفت: تفکر مقاومت را متحجر می دانند و باید به آنها بگوییم ما هم معتقد به تحجر هستیم اما تحجر مدل سال 57 که عین پیشرفت است، تحجر زمان پیامبر (ص) و به عاشورا مقدس است و عین پیشرفت است اما برخی آقایان این‌گونه نیستند علیرغم پز پیشرفت به سوی گفتمان سازش می روند.

حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: مردم وقتی می‌بینند تمام حمایتشان و آبرویشان قربانی محبت به یک نفر می شود این را می زنند کنار.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر دولتی با گفتمان مقاومت حاکم باشد بستن چاه های نفت ممکن می باشد گفت: علت این که دولت های سازندگی و اصلاحات یارانه را اعمال نکردند ترس از تورم ناشی از یارانه بود و ترسیدند موجب نارضایتی مردم شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بیشتر از نامزد در جریان مقاومت نداریم که آقایان جلیلی و حدادعادل هستند و جریان مقابل جریان سازش است که کاندیدای بیشتری دارد گفت: در بین حداد عادل و جلیلی جمع بندی ما این بود که آن کس که مقاوم تر و اجرایی تر و از تمام جهات اصلح بود آقای جلیلی است که البته نیاز به کمک هم دارد.

مدیر مسؤول هفته نامه 9دی با تاکید بر این‌که راه حل مشکلات کشور حاکم شدن گفتمان انقلاب برای بازوی اجرایی رهبری است اصلاح ساختار است گفت: برخی ساختارها در دولت نهم اصلاح شده است و اگر احمدی نژاد وقتی که برای مشایی گذاشته بود برای اصلاح گمرک، مالیات و بانک ها گذاشته بود چند گام دیگر جلو رفته بودیم.

حجت الاسلام رسایی با بیان این‌که حل مشکلات اقتصادی برنامه نیست بلکه شعار است گفت: برخی می گویند سه ماهه مشکلات اقتصادی را حل می کنند در حالی که سه ماه فرصت دارند تا کابینه را معرفی کنند و اگر مجلس به وزیر اقتصاد رای داد تازه باید وزیر جدید بیاید و مدیرانش را بچیند که خودش زمان بیشتری می‌برد.

وی با اشاره به این‌که کشور قانون پنج ساله و قانون سالانه بودجه و چشم انداز بیست ساله دارد، گفت: این که می آیند برنامه برای خود رونمایی می کند معنی ندارد، اگر برنامه همین است که پز دادن ندارد اگر غیر این است که من نماینده مجلس قانونا می توانم جلویش را بگیرم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید بگویند که من قوه مجریه در اجرا چه خواهم کرد که قانون پنج ساله به اجرا برسد و برنامه اجراییشان را ارائه بدهند.

حجت الاسلام رسایی در ادامه با بیان این‌که این سوالات که آیا جلیلی تیم دارد؟ آیا آشنا به امور است؟ آیا توان اجرایی دارد؟ سوالات بجایی است و باید جواب داده شود گفت: برخی آقایان 8 سال است که ستاد زده اند و آقای جلیلی یک دفعه به میدان آمد و تلقی عمومی این است که جلیلی برنامه ندارد، اما این‌گونه نیست، دبیرخانه شورای امنیت جایی است که اگر مسائل کشور به صورت عادی حل نشود می‌رود به شورای امنیت و کار دبیر مدیریت این امور است.

وی با بیان این‌که با توجه به این که احمدی نژاد در جلسات حضور نداشت مخصوصا بعد از خانه نشینی کار به دوش جلیلی بوده است گفت: آقای جلیلی هم به مشکلات کشور اشراف دارد و هم تیم دارد و تیمش را از مشاورین و معاونین در شورای امنیت و کسانی که در دولت بودند و بخاطر مشایی بیرون رفتند تشکیل می دهد.

مدیر مسؤول هفته نامه 9دی تصریح کرد: جلیلی چون در شاهراه اطلاعات مشکلات بوده به همه اشکالات اشراف داشته است اما آدمی نیست که اهل پروپاگاندا و جنجال باشد، همان طور که در برنامه ها و مناظرات می بینید شخصیت آرامی است.

حجت الاسلام رسایی با تاکید بر این‌که دشمنی رسانه های بیگانه با جلیلی شاخصی است که امام به ما داده است  اظهار داشت: با ثبت نام جلیلی توپخانه رسانه ای دشمن بمباران تبلیغاتی‌شان را شروع کردند و ما خدا رو شکر کردیم که دست روی گزینه ای گذاشتیم که بغض دشمن را به همراه داشت.

وی افزود: مردم احساس می کنندکه آقای جلیلی نماد عزت است،  این حالت نسبت به اقای احمدی نژاد بود اما بعد از خانه نشینی دیگر کمرنگ شد.

مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی با بیان این‌که خیلی ها در راس مجلس و دولت و مجمع تشخیص با حضور جلیلی در راس مذاکرات هسته ای مخالف بودند گفت: احمدی نژاد که رییس شورای امنیت ملی است بارها به جلیلی گفته بود که اگر امریکایی ها امدند و خواستند که چند دقیقه با هم قدم بزنیم قبول کن ولی آقای جلیلی قبول نکرد و گفت رهبری این را نمی پذیرد.

وی در پایان نسبت به همزمانی امتحانات حوزه علمیه با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت: امام خمینی (ره) که برای شهادت شهید مصطفی درس را تعطیل نکرد می گوید وقتی که انتخابات ریاست جمهوری می شود طلاب باید درس را تعطیل کنند و برای تبلیغ اصلح به روستاها بروند و من این را 4 سال پیش به آقای حسینی بوشهری تذکر داده ام./959/پ202/ص

ارسال نظرات