۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۶۹۹۵۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

امام خمینی از مردم چیزی جز خدایی شدن نخواست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال بختیاری امام خمینی(ره) را پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) و اباعبدالله(ع) بیان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به کسی به غیر از خدا دل نبست و از مردم و انقلابش چیزی جز خدایی شدن نخواست و اگر غیر از این فکر کنیم؛ بی راهه رفته ایم.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع کارکنان و مدیران ستادی اداره کل آموزش و پرورش این استان، با اشاره به ایام الله 14 و 15 خرداد، اظهار داشت: آنچه در این روزهای حیاتی شکل گرفت، درس های بلند معرفتی، تاریخی، جهت دار و سازنده برای ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که کنار هم قرار گرفتن این روزها درس آموز است، تصریح کرد: هیچ چیز در عالم هستی بدون حساب و کتاب نیست؛ چرا که عالم، عالم حکمت و اقتضایش آن است که همه چیز دارای علت و جهت باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تبیین وقایع 13خرداد بیان داشت: در 13خرداد 42، امام خمینی(ره) به مدرسه فیضیه رفت و خروشید و آن سخنرانی جهت دار و کوبنده را در اعتراض به دستگاه طاغوت بیان داشت.

امام جمعه شهرکرد امام خمینی(ره) را پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) و اباعبدالله(ع) بیان کرد و گفت: اگر چه به ظاهر 14خرداد، روز از دست دادن امام راحلمان است اما آنچه از ایشان به جای ماند، مجموعه ای شد که آن را جمهوری اسلامی می نامیم.

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که محتوای پرونده امام، همان محتوای کتب آسمانی است، خاطرنشان کرد: به یقین خداوند متعال بر ما منت نهاده است تا زیر این پرچم و در این مقطع زمانی قرار گیریم؛ پرچمی که بر دو رکن اساسی عترت و قرآن استوار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری بر گسترش تفکر امام در سراسر جهان تأکید کرد و گفت: تنها انتظار امام خمینی(ره) از ما این است که دین مداران خوبی باشیم؛ چرا که امام خمینی(ره) مرد خدا بود و هیچ تعبیر دیگری درخور ایشان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به اخلاص امام خمینی(ره) در امور زندگی اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) به کسی به غیر از خدا دل نبست و از مردم و انقلابش چیزی جز خدایی شدن نخواست و اگر غیر از این فکر کنیم؛ بی راهه رفته ایم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با بیان این که نخستین لازمه نظام دینی و حرکت در مسیر خدا این است که در تمام کارها به غیر خدا نیاندیشیم، افزود: بکوشیم خداوند در تمام امور زندگی، حضور و رأی دادنمان معنا داشته باشد.

وی با اشاره به این که نظامی الهی است که کارگزارانش الهی باشد، تصریح کرد: بکوشیم در انتخابمان، خدا را مد نظر داشته باشیم و فردی را انتخاب کنیم که از همه اصلح تر باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که مواظب باشیم کاندیدای مورد نظر خود را بر اساس تعصب، قومیت و منافع شخصی انتخاب نکنیم، تصریح کرد: دومین لازمه نظام دینی، حضور حماسی در صحنه های دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام پاسداری از دین را سومین شرط حرکت به سمت خدایی شدن بیان کرد و گفت: یادمان نرود که دغدغه اصلی ما باید حراست و حفاظت از دین باشد چراکه دین در دستان ما امانتی از سوی خداوند و رسولانش است.

وی امید به آینده و بالا بردن ظرفیت‌های جامعه را از دیگر لوازم دین‌داری بیان کرد و افزود: اگر ظرفیت های خود را بالا بریم، با هر سلیقه و عملی می توانیم کنار بیاییم و به راحتی همدیگر را تحمل کنیم./9457/پ202/س

ارسال نظرات