۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۷۰۲۶۳

برگزاری مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمینی در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ مردم ولایت بلخ به مناسبت بیست و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) مجلس یادبودی برگزار و از شخصیت آن پیر فرزانه تجلیل کردند.
امام خميني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم سالروز رحلت جانسوز و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) هزاران تن از مردم مسلمان ولایت بلخ در شمال افغانستان اعم از شیعه و سنی، این مصیبت بزرگ را به سوگ نشسته و یاد و خاطره آن عبد صالح الهی را گرامی داشتند.

 

در این مراسم «محمد ظاهر وحدت» معاون استاندار بلخ ضمن تجلیل از شخصیت حضرت امام (ره)، آن بزرگوار را پرچمدار عدالت و فریادگر وحدت و اخوت اسلامی در عصر حاضر عنوان کرد.

 

وی افزود: حضرت امام تنها شخصیتی بود که با قاطعیت و بدون ترس و دلهره و به پشتیبانی خدواند و ملت مسلمان ایران در برابر طاغوت‌های زمان قدعلم کرد و با گام‌های استوار و قلبی سرشار از ایمان زنجیر استعمار را شکست.

 

معاون والی بلخ معتقد است که با توجه به شرایط حاکم بر جهان بخصوص شرایطی که در کشورهای اسلامی بوجود آمده است، وظیفه مسلمانان بیش از گذشته ایجاب می‌کند که به توصیه‌ها و راهنمایی‌های آن انسان خردمند و رهبر بی‌بدیل توجه نمایند و دست وحدت، اخوت و برادری را بیشتر بفشارند.

 

محمد شاه عادلی، رییس شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ نیز در سخنانی حضرت امام خمینی (ره) را روحانی پرهیزگار، عالم آگاه، فقیه وارسته و رهبر خردمندی دانست که چون جد بزرگوارش حضرت محمد مصطفی (ص) متعلق به همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است.

 

در همین حال، حجت الاسلام محمد کاظم جعفری رییس شورای علمای تشیع ولایت بلخ نیز تجلیل از مقام و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) را وظیفه هر مسلمان در هر گوشه از جهان دانست./982/ب101/د

ارسال نظرات