۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۷۰۳۹۳
یکی از علمای لبنان:

فتنه عواقب جبران‎ ناپذیری دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر صیدا لبنان از ارتش لبنان خواست که امنیت نقاط مرزی را بیشتر کنند و گفت: انتشار فتنه در منطقه عواقب جبران‎ ناپذیری به همراه دارد.
حجت الاسلام و المسلمين شيخ محمد عسيران يکي از علماي شهر صيدا لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شهر صیدا لبنان امروز در دار الفتوای شیعیان این شهر گردهم آمده و آخرین تحولات منطقه و لبنان را مورد بررسی قرار دادند.


حجت الاسلام محمد عسیران از علمای شیعه صیدا در این گردهمایی گفت: ارتش لبنان باید نسبت به امنیت مناطق مرزی حساسیت بیشتری نشان دهد. ارتش ضامن بقای لبنان و تمامیت ارضی این کشور است.


وی همچنین یورش تروریست‎ها و جریان‎های تکفیری به منطقه عرسال را که در پی آن 3 تن از نظامیان ارتش به شهادت رسیده‎اند را به شدت محکوم کرد و به خانواده‎های آنان تسلیت گفت.


حجت الاسلام عسیران، انتشار اختلافات طایفه‎ای و مذهبی در لبنان به خصوص شهر صیدا را خطرناک توصیف کرد و بیان داشت: ملت لبنان باید مراقب فتنه‎های طایفه‎ای و مذهبی باشند. فتنه عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.


این عالم لبنانی در ادامه به ترور نافرجام شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن لبنان اشاره کرد و بیان داشت: ارتش باید هر چه سریعتر عاملان این جنایت را شناسایی و دستگیر کند.

 

وی از مسؤولان لبنان خواست که از ایجاد تنش‎های سیاسی خودداری کرده و به مصالح نظام بیندیشد.


گفتنی است که شیخ ماهر حمود از علمای اهل سنت لبنان و امام جمعه مسجد القدس صیدا لبنان صبح دوشنبه از سوی افرادی ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت./994/ب902/د

ارسال نظرات