۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۷۰۷۲۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

روند تکاملی نظام اسلامی با کمبود نیروی انسانی متعهد روبه‌رو است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که نیروی انسانی همتراز با جمهوری اسلامی وجود ندارد، بیان داشت: امروز انسان تربیت شده در سطح نظام جمهوری اسلامی نداریم و کسی یاری گر رهبر معظم انقلاب به معنای واقعی نیست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، امروز در نشست مربیان شجره طیبه صالحین این استان، با اشاره به سختی کار مربیان طرح شجره صالحین اظهار داشت: هیچ پیامبری به خواسته خود در عرصه تربیتی نرسید حتی زمانی که آخرین حجت خدا بر روی زمین هم ظهور کند نقطه مطلوب را به حد اعلا می رساند؛ اما به کمال محض نمی رساند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که هدف از شکل گیری نظام اسلامی، انسان سازی به معنای واقعی بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در روند حرکت تکاملی نظام اسلامی با کمبود نیروی انسانی متعهد رو به رو هستیم.

امروز کم تر کسی پیدا می شود به معنای واقعی یاری گر رهبر معظم انقلاب باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که نیروی انسانی همتراز با جمهوری اسلامی وجود ندارد، بیان داشت: امروز انسان تربیت شده در سطح نظام جمهوری اسلامی نداریم و امروز کم تر کسی پیدا می شود که به معنای واقعی یاری گر رهبر معظم انقلاب باشد.

امام جمعه شهرکرد مهمترین رسالت حلقه های شجره صالحین را در انسان سازی بیان کرد و گفت: محور اصلی کار تربیتی در این مجموعه باید از سوی روحانیت انجام پذیرد و سپاه از این ظرفیت غافل نشود.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مبنای مسائل تربیتی از تعالیم ناب اسلام چیز دیگری نیست، افزود: در تعالیم تربیتی باید به رابطه انسان با خدا و رابطه انسان با خلق خدا توجه شود.

مفاتیح الحیات؛ بهترین مرجع و منبع برای کلاس های طرح صالحین 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری کتاب مفاتیح الحیات را بهترین مرجع و منبع برای کلاس های طرح شجره طیبه صالحین معرفی کرد و گفت: در این کتاب به خوبی ارتباط میان تفکر و علم و ضرورت در کنار هم بودن این دو مسأله تبیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر شکل گیری حلقه های معرفتی و تربیتی شجره صالحین گفت: متأسفانه حلقه ها آن چنان که باید شکل نمی گیرند و این خلأ به روشنی محسوس است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تشکیل این حلقه ها در مساجد و با محوریت روحانیت را ضروری دانست و افزود: نشست های مستمر و گفت و گوها بسیار تأثیرگذار است؛ چرا که در این نشست ها مطالب بیان و ضعف ها مشخص می شود.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از کمبود روحانی در استان برای شکل‌گیری شایسته حلقه‌های صالحین، به مشکلاتی که در راستای این خلأ در استان به وجود آمده است، اشاره کرد و گفت: استقرار روحانی در مناطق گوناگون شهری و روستایی از مطالبات به حق مردم این استان است که متأسفانه با کمبود آن مواجه هستیم./9457/پ202/س

ارسال نظرات