۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۷۰۷۶۷

انتقاد آیت الله شبستری از عدم ارائه برنامه فرهنگی از سوی کاندیداها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با انتقاد از عدم ارائه برنامه فرهنگی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: درست است که مسأله اقتصاد موضوع اصلی امروز کشور است، اما نباید از عرصه فرهنگ غافل بود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر روز یکشنبه در دیدار غلامعلی حدادعادل، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تبریز اظهار داشت: نباید حوزه فرهنگ تاوان کم‌کاری و ضعف در عرصه اقتصاد را پس دهد، متأسفانه مظلومیت حوزه فرهنگ همواره مشاهده شده است.


وی با انتقاد از عدم ارائه برنامه فرهنگی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: درست است که مسأله اقتصاد موضوع اصلی امروز کشور است، اما نباید از عرصه فرهنگ غافل بود، جای تاسف است که مسائل زیربنایی حوزه فرهنگ در برنامه های اغلب نامزدهای ریاست جمهوری آنگونه که باید وجود ندارد.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که همه مشکلات کشور تنها در عرصه اقتصادی خلاصه نمی شود، تصریح کرد: نباید برای جلب نظر و آرای مردم تنها به بیان مشکلات و ضعف های اقتصادی کشور پرداخت، بهتر است از قوت‌ها و نقاط مثبت دولت های گذشته نیز مطرح شود، برخی چنان سخن می گویند که گویی نظام با وضعیت بحرانی رو به روست.


امام جمعه تبریز صبغه فرهنگی مباحث کاندیداها در جریان مناظره های اخیر صدا و سیما را نسبت به سایر موضوعات اقتصادی، سیاسی و روابط خارجی پایین ارزیابی کرد و افزود: هر چند مسائل سیاسی و روابط بین الملل برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است، اما نباید به خاطر این مسائل حوزه های فرهنگی مورد غفلت واقع شود.


وی با اشاره به مشکلات سازمان ها، تشکل ها و نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در حوزه فرهنگ در طول سال گذشته گفت: امیدوارم در دولت آینده بیش از پیش به مسائل فرهنگی و اجتماعی اهمیت داده شود، چراکه همواره یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ بوده است.


همچنین غلامعلی حدادعادل، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی ضمن تشکر از رهنمودهای آیت الله مجتهدشبستری، حضور امام جمعه تبریز را برای مردم این شهر غنیمت و ارزشمند دانست و اظهار داشت: اگر در جریان انتخابات بتوانم پیروز شوم، قطعا عزم و اراده جدی نسبت به مسائل فرهنگی خواهم داشت، در دولت بنده مسائل فرهنگی و اجتماعی در اولویت خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات