۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۷۰۷۶۸
حداد عادل:

همسویی زیادی از لحاظ گفتمانی با جلیلی دارم

خبرگزاری رسا ـ حداد عادل در جمع خبرنگاران تبریز در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال کناره گیری به نفع سعید جلیلی گفت: همسویی زیادی از لحاظ گفتمان با جلیلی دارم، اما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ام.
غلامعلي حداد عادل

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلامعلی حداد عادل، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران تبریز که در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن برگزار شد، به تشریح اهداف و برنامه های خود در دولت تقوا و تدبیر پرداخت و اظهار داشت: انتخاب شعار تقوا و تدبیر برای دولت آینده نشأت گرفته از توجه و اولویت بنده به امور فرهنگی و دینی است.


وی با بیان این‌که مسائل فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در اولویت برنامه های بنده قرار دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه هایم مربوط به نظام آموزش و پرورش کشور است که تقویت معاونت پرورشی، تکریم معلمان و اجرای سند ملی کتب درسی از آن جمله است، ضمن این‌که باید بکوشیم تا  آموزش معطوف به کار در آموزش و پرورش و پژوهش معطوف به صنعت در دانشگاه شود.


حدادعادل با اشاره به این‌که بسیاری از مسائل و دغدغه های فرهنگی از جمله توجه به سبک زندگی اسلامی باید در آموزش و پرورش نهادینه و ارایه شود، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی نشأت گرفته از عدم ازدواج یا ازدواج دیرهنگام جوانان است، اجرای نهضت ازدواج آسان از دیگر برنامه های بنده است، بنده اعتقاد خاصی به تحکیم خانواده دارم و برنامه هایی در این راستا پیش بینی کرده ام.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر احتمال کناره گیری اش به نفع سعید جلیلی اظهار داشت: همسویی زیادی از لحاظ گفتمانی با جلیلی دارم، اما هنوز تصمیمی نگرفته‌ام، اما اگر به این نتیجه برسم که حضور بنده باعث شکست اصولگراها می شود قطعا کناره گیری خواهم کرد.


به عهدی که در ائتلاف پیشرفت بستیم، پایبندم


وی همچنین با اشاره به سرنوشت ائتلاف سه گانه گفت: این ائتلاف با فلسفه پیروزی اصولگرایان تشکیل شده و ارزیابی این بود که شرکت هر سه نفر موجب شکست اصولگرایان نخواهد بود ، هر چند که اگر در روزهای آینده تغییری در آرایش انتخابات بوجود بیاید ما تغییرات لازم را خواهیم داد.


حداد عادل با بیان این‌که اختلاف نظر کاندیداها امری طبیعی است و وجود اختلاف نظر مبنی بر کناره گیری از ائتلاف نیست، تصریح کرد: باید نظرات مستقل افراد در خیلی از مسائل باید مشخص شود و همانگونه که مشاهده شد بنده نظر مخالفم را با دکتر ولایتی در مناظره سیاسی کاملا اعلام کردم و البته بنده هنوزم به عهدی که در ائتلاف پیشرفت بستیم، پایبندم. ضمن این‌که نظر سنجی ها حکایت از شکست اصولگرایان را نمی کند.

 

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری گفت: احتمال این‌که انتخابات به دور دوم کشیده شود، کم نیست و با توجه به ترکیب کاندیداها و شرایط جامعه این موضوع پیش بینی می شود، اما اینکه چه کسانی به دور دوم راه می یابند، معلوم نیست، مهم آن است که با کمک رسانه ها انتخاباتی خوب و انتخابی خوب داشته باشیم


طرح مسکن مهر را ادامه خواهم داد

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان با اشاره به این‌که در صورت موفقیت در انتخابات برنامه و طرح مسکن مهر دولت احمدی نژاد را دنبال خواهم کرد، گفت: اجرای مسکن مهر در دولت احمدی نژاد موفق بود در صورت انتخاب این کار را دنبال می کنم، ضمن این‌که طرح هدفمندی یارانه ها نیز منطبق بر قانون بوده و تداوم آن ضروری است./935/پ202/ع

ارسال نظرات