۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۷۱۱۵۹
امام جمعه دامغان:

مقاومت از زیرساخت‎های مهم پیشرفت کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان مقاومت را یکی از زیرساخت‎های مهم پیشرفت کشورمان و اصل و ریشه گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دیپلماسی ما باید دیپلماسی اسلامی باشد و با سیاست بازی معامله گرانه و یا سازشکارانه نسبتی ندارد.
حجت الاسلام ترابي، امام جمعه دامغان

حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، مقاومت را سیره انبیاء و اولیای خدا عنوان کرد و اظهار داشت: مقاومت یکی از زیرساخت‎های مهم پیشرفت کشورمان و اصل و ریشه گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به پرداختن برخی از نامزدها و طیف های سیاسی به موضوع تغییر در روند سیاست خارجی کشور گفت: دیپلماسی ما باید دیپلماسی اسلامی باشد و با سیاست بازی معامله گرانه و یا سازشکارانه نسبتی ندارد.

حجت الاسلام ترابی افزود: به یاد داشته باشیم با سال‎ها مقاومت و تبعید امام راحل و زندان و شکنجه یاران راستینشان و خون شهدا این انقلاب امروز به مرحله شکوفایی رسیده است مسؤولان نظام باید همچون رهبری معظم انقلاب ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دامغان تصریح کرد: امام در گام نخست جمهوری اسلامی را «نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر» به همه پرسی گذاشت و این بدان معناست که همه مسائل در نظام ما باید پسوند اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام ترابی با یادآوری زندگی سراسر مبارزه و مقاومت ائمه اطهار (ع) اظهار داشت: امام موسی کاظم(ع) هفت سال در زندان بود اما با هارون کنار نیامد و بر سر اعتقاداتش چانه زنی نکرد و امام رضا(ع) هیچگاه با مأمون همراه نشد چون از نقشه دشمن آگاه بود؛ بنابراین سیاست ما باید سیاست امامانمان باشد.

وی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: آقایان باید در مناظره احتمالی آینده یا برنامه های دیگرشان مسأله اسلامی بودن کشور ما و تفاوتش با بسیاری کشورهای دیگر را لحاظ کنند و طوری سخن نگویند که نظام اسلامی را زیر سوال ببرند./938/ت302/غ

ارسال نظرات