۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۷۱۲۰۵
یکی از علمای شیعه عربستان:

مقامات سعودی در برابر توهین به شیعیان بایستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان بر لزوم توقف توهین به شیعیان در این کشور تأکید کرد و مقامات آل‎سعود را به جلوگیری از تکرار این توهین‎ها فراخواند.
حجت الاسلام عبدالله الخنيزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله الخنیزی از علمای شیعه عربستان با صدور بیانیه ای از شهروندان، روشنفکران، اندیشمندان و اهل قلم خواست وحدت ویکپارچگی  خود در برابر فتنه‎های فرقهای ومذهبی حفظ کنند.

 

در این بیانیه آمده است: درگیری‎های اخیر فرقه‎ای و مذهبی و اهانت به اعتقادات دینی در رسانه‎های خبری و سخنان فتنه انگیزانه برخی از هیأتهای دینی و روزنامه نگاران که نتیجه بحران سیاسی در منطقه است، جای تاسف دارد.

 

این عالم شیعی با تأکید بر اینکه ملت عربستان باید در حقوق شهروندی برابر باشند، اظهار داشت: مقام‎های سعودی باید از نزاع‎های فرقه‎ای و مذهبی که منجر به اهانت به اعتقادات شهروندان شود، جلوگیری کنند.

 

وی با اشاره به مقاله‎های اهانت‎آمیز اخیر به مقدسات شیعه و بکارکیری الفاظ ناشایسته علیه اهل بیت(ع) از سوی افراطگرایان، گفت: چاپ و انتشار مقاله‎های ضد شیعیان در عربستان سعودی  احساسات شهروندان شیعه وسنی را جریحه دار کرده است.

 

حجت الاسلام الخنیزی خاطرنشان ساخت: شهروندان، هیأت‎های دینی، روشنفکران و اهل قلم از نوشته‎ها والفاظ ناشایست که اعتقادهای دینی شهروندان را خدشه‎دار می کند، خودداری ورزند.

 

وی با بیان اینکه وحدت و همزیستی مسلمانان در کنار هم از سفارش‎های قرآن کریم است، تأکید کرد: مسلمانان شیعه و سنی برای حل اختلاف‎های دینی خود باید با تفاهم و گفت‎وگوی مسالمت آمیز و به دور از نزاع فرقه‎ای ومذهبی در کنار هم زندگی کنند./9456/ب902/د

ارسال نظرات