۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۱۷۱۲۰۹

افتتاح ساختمان جدید دارالقرآن آستان حسینی در کربلا

خبرگزاری رسا ـ ساختمان جدید دارالقرآن الکریم آستان مقدس امام حسین(ع) از سوی تولیت این آستان در کربلای معلی افتتاح شد.
حرم امام حسين(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «بلاد نیوز» عراق، ساختمان جدید دارالقرآن الکریم آستان مقدس امام حسین(ع) از سوی تولیت این آستان در کربلای معلی افتتاح شد.در مراسم افتتاح ساختمان جدید دارالقرآن، شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق حضور داشتند.

 

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان امام حسین(ع) در این مراسم تأکید کرد: ما امروز پیشرفت فن‌آوری و روی‌آوردن به اینترنت را شاهد هستیم، بنابراین باید از کودکان حمایت کرده و آنان را به سمت مشارکت در برنامه‌های مؤسسات قرآنی سوق دهیم و اجازه ندهیم که وقتشان را در شبکه اینترنت هدر دهند.

 

نماینده آیت الله سیستانی همچنین تصریح کرد: هدف از نهضت امام حسین(ع) و قربانی‌شدن وی احیای شیوه قرآن در زندگی بود و ما با همین هدف دارالقرآن آستان حسینی را تأسیس کردیم.

 

وی در ادامه بر ضرورت اهتمام به قشر جوان و برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی برای معلمان با هدف تحقق هدفی والا مبنی بر قرارگرفتن قرآن به عنوان شیوه‌ زندگی تأکید کرد.

 

شیخ حسن المنصوری، مسوول دارالقرآن آستان مقدس حسینی نیز تأکید کرد: ساختمان جدید این دارالقرآن در مسیر بغداد ـ کربلا به مناسبت سالروز مبعث نبوی و پنجمین سالروز تأسیس این مرکز قرآنی افتتاح شده است. /994/ب102/د

ارسال نظرات