۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۷۲۰۴۴
چند خبر کوتاه از جنوب غرب کشور؛

بازدید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از روستای دچار حریق شده سر آقا سید

خبرگزاری رسا ـ بازدید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از روستای دچار حریق شده سر آقا سید، بیانیه قدردانی و تشکر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان خوزستان از حضور مردم در انتخابات 24 خرداد و برگزاری 25 مسابقه کتابخوانی در کتابخانه های عمومی خوزستان عناوین اخبار کوتاه جنوب غرب کشور هستند.
بازديد نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري از عشاير و مناطق محروم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز به منظور رسیدگی از وضعیت منازل آسیب دیده ناشی از آتش سوزی روستای سر آقا سید، از این روستا بازدید کرد.

در این بازدید فرماندار شهرستان و مدیر کل شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری نیز حضور داشتند.

بنا براین گزارش، روستای سرآقا سید چهارمحال و بختیاری به سبب استفاده از چوب در ساخت منازل و قرار گرفتن پلکانی خانه ها از جاذبه های گردشگردی استان به شمار می رود.

عبور و مرور به روستای سرآقا سید به سبب وضعیت جغرافیایی تا حدودی دشوار است و در مراتبی از سال نیز راه های ارتباطی بر اثر بارش برف و باران مسدود می شود.

استفاه از چوب در ساخت خانه های روستا چندی پیش سبب آتش سوزی تعدای از منازل شده بود که خوشبختانه خسارت جانی نداشت اما خانه تعدادی از اهالی روستا تخریب و دچار خسارت شد.

روستای سر آقا سید دارای 500 خانوار است که در هفته های گذشته شاهد کلنگ زنی مسجد حضرت ابوالفضل العباس با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال بختیاری بود.

در این بازدید در نظر گرفته شد تا تسهیلاتی در اختیار خانوارهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی قرار گیرد.

حضور گسترده ملت پای صندوق های رأی عمق بیشتری به حماسه سیاسی بخشید

 به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان خوزستان در بیانیه ای از حضور گسترده مردم غیور خوزستانی در انتخابات 24 خرداد تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است: ملت بزرگ ایران حضور حماسه‌ ساز شما در انتخابات لوح زرین دیگری بر افتخارات کشور عزیز ایران افزود.

در بخش دیگری از این بیانیه می خوانیم: یک‌ بار دیگر دفاع جانانه خود از نظام اسلامی را به همه نشان دادید و یاوه‌گویی‌های دشمنان این مرز و بوم را باطل ساختید، مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران بار دیگر با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای به مفهوم حماسه سیاسی معنای عمیق‌تری بخشید.

 در پایان این بیانیه خواهیم خواند: این پیروزی بزرگ مردم ایران را به پیشگاه آقا امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی به خصوص مردم شهیدپرور استان خوزستان تبریک عرض می‌نماییم.

برگزاری 25 مسابقه کتابخوانی در کتابخانه های عمومی خوزستان

ابوذر علی زاده، مسؤول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار داشت: در خردادماه که با سال حماسه سیاسی گره خورده است، مسابقات فرهنگی کتاب‌خوانی در خوزستان در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات در سه سطح عموم مردم، کتابداران و نابینایان و کم بینایان برگزار می‌شود و برای هر یک از این گروه‌ها کتاب‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است

مسؤول روابط عمومی اداره کل با اشاره به کتاب‌های سطح عموم مردم تصریح کرد: تفسیر سوره لقمان محسن قرائتی، از پارسایان برایم بگو (شرح خطبه همام) از جمال‌الدین دین‌پرور، صحیفه سجادیه، درسی که حسین به انسان‌ها آموخت از هاشمی‌نژاد، خرما میوه انرژی، حیات و سلامت از دکتر محمد دریایی، فقه در خانواده از علی اصغر الهامی‌نیا، فرهنگ سخنان امام حسین(ع) از محمد دشتی از جمله کتب این مسابقه است.

وی ادامه داد: جوان و نیروی چهارم زندگی (اراده خودساز شخصیت) از محمدرضا شرفی، جاذبه و دافعه امام علی (ع) مرتضی مطهری، معاد محسن قرائتی موصل نفیسه ثبات، محمد پیامبری برای همیشه حسن رحیم پورازغدی، نخل‌ها و آدم‌ها نعمت الله سلیمانی، چگونه شاد و خنده رو باشیم احمد لقمانی، مفاهیم تغذیه و طب قرآنی و اهل بیت(ج1) و کتاب گوشت و شیر شتر محمد دریایی از جمله دیگر این کتاب‌ها برای عموم مردم است.

علی زاده اضافه کرد: همچنین کتاب‌های هنر رضایت از زندگی عباس پسندیده، داستان یک انسان واقعی محمد رضا سرشار، خواص میوه‌ها و سبزیجات مهدی رضوی، رازهای نماز آیت‌الله جوادی عاملی از دیگر کتاب‌های در نظر گرفته شده برای نابینایان و در قالب کتاب‌های صوتی است.

وی تصریح کرد: هر ماه یک کتاب برای کتابداران در نظر می‌گیریم که کتاب کامپیوتر برای کتابداران و اطلاع رسانان از داوود محمدی‌فرد برای این ماه در نظر گرفته شده است.

ابوذر علی زاده افزود: مهلت شرکت در مسابقات آنلاین تا 31 خردادماه است و فایل پی دی اف این کتاب‌ها از سایت booki.ir قابل دریافت است.

علی زاده اضافه کرد: همچنین مسابقه ویژه‌ای به مناسبت سال حماسه سیاسی و در راستای بصیرت بخشی مردم برای حضور حداکثری در انتخابات از کتاب انتخابات، لیله‌القدر نظام اسلامی به صورت مکتوب و آنلاین برگزار شد./9464/د101/غ

ارسال نظرات