۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۷۲۳۲۵
امام جمعه آمل:

جانبازان نماد صبر و استقامت در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل گفت: جانبازان ما امروز به عنوان نماد صبر و استقامت در جامعه هستند و با وجود دردهای بسیاری که در بدن خود دارند، محکم پای آرمان های والای خود ایستاده اند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی امام جمعه آمل، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از جانبازان شهرستان آمل که مسؤولان شهری نیز در آن حضور داشتند، گفت: جانبازان ما با اقتدا به حضرت ابوالفضل(ع)، بزرگ جانباز دشت کربلا پا به عرصه نبرد حق علیه باطل گذاشتند و سرانجام به مراد خود که جانبازی در راه اسلام و میهن بود رسیدند.

 

استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: جانبازان ما امروز به عنوان نماد صبر و استقامت در جامعه هستند و با وجود دردهای بسیاری که در بدن خود دارند، محکم پای آرمان های والای خود ایستاده اند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که الگوی جانبازان ما باید بزرگ جانباز کربلا باشد، خاطرنشان کرد: جانبازان با تفکر بزرگ از خاک و میهن اسلامی مان دفاع کردند و امروز نیز با توجه به هجمه های گوناگون دشمنان جهاد مهم تری در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که راه و منشی که به پیروی از حماسه‌آفرینان دشت کربلا پیش روی ما وجود دارد هدایت‌گر ما به‌ سمت اخلاص، ایثار و فداکاری است، گفت: باید از ایثارگران و جانبازان به‌ خاطر رشادت‌هایی که در این راه به‌ خرج داده‌اند تجلیل و تقدیر کرد.

 

وی با بیان این که جانبازان و ایثارگران پشتوانه بزرگ انقلاب اسلامی و مایه سرافرازی ملت هستند، بیان داشت: جانبازان ایستاده اند تا نام، یاد و فرهنگ شهیدان را زنده نگه دارند و شور و نشاط حسینی را در جامعه برپا دارند و هم چنان در صحنه باقی مانده اند تا ولایت تنها نماند.

 

امام جمعه آمل ایثارگران را سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی همواره برای حفظ و حراست از میهن اسلامی آماده و در پای کار هستند.

 

وی با بیان این که جانبازان سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند که در همه ادوار انقلاب و پس از آن نقش اساسی در ولایت‌پذیری و دفاع از کیان و ناموس جامعه داشته اند، افزود: جانبازان بزرگوار یادگاران هشت سال دفاع مقدس و سرمایه های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که جانبازان سلامتی خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، ادامه داد: این در نزد خداوند از جایگاه ویژه ای برخوردار است و خانواده‌هاى جانبازان نیز که به خاطر رضای خداوند متعال این سختی ها را به جان خریده اند از مقام و ارزش والایی برخوردار هستند که باید قدر این توفیق الهی را دانست.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که جانبازان مظهر گذشت، نمونه ایثار و فداکاری در راه خدا و سرمایه های معنوی انقلاب هستند، ادامه داد: جانبازان و ایثارگران بازماندگان شهدا هستند که با نثار سلامتی و اعضا بدن خود حیات جاوید را برای این نظام مقدس بیمه کردند.

 

وی جانبازان را گنجینه های صبر و استقامت خواند و تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران چراغ هدایتی هستند که راه رسیدن به سعادت را نشان می دهند.

 

استاد حوزه علمیه آمل جانبازان را ذخایر ارزشمند انقلاب خواند و افزود: آنان با اهدا بخشی از سلامتی، جسم و روح خود، همواره امید و انگیزه را به جامعه بخشیدند که باید آنان را ستود و ارج نهاد.

 

وی با اشاره به پیام جانبازان که همان دفاع از ولایت است، گفت: در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه بویژه در بین نسل جوان باید فداکاری ها و ایثارگری های جانبازان تبیین و تشریح شود.

 

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: جانبازان انسان های الهی هستند که گرانقدرترین سرمایه خود را که همانا سرمایه سلامت است به خداوند متعال اهدا کرده اند.

 

وی با بیان این که جانباز به معنای یک انسان الهی است که به وظیفه الهی خود عمل کرده است تا امروزه با پیروی از ولایت فقیه ضربه گیر خیلی از ناهنجاری های اجتماعی بوده است، ادامه داد: جانبازان کشور ما بدون کمترین توقعی و بدون کوچکترین مطالبه وخواسته ای در سایه ولایت فقیه فعالیت می کنند و نقش بزرگی در حماسه سیاسی وحماسیه اقتصادی دارند.

 

یدالله اکبرزاده، فرماندار آمل نیز در این دیدار گفت: جانبازان کسانی هستند که از جان و مال خویش گذشتند و همه هستی خویش را در طبق اخلاص نهادند و در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند تا این مرز و بوم به پاس دلاوری های آنان حفظ شود و ما نیز به این ایثارگری افتخار می کنیم.

 

وی ادامه داد: الگو قرار دادن جانبازان و ایثارگران در عرصه خدمت رسانی به مردم جهت نیل به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران نیاز به برنامه ریزی دارد.

 

فرماندار آمل گفت: این الگوسازی باید بر مبنای سیرت اهل بیت به ویژه حضرت امام حسین(ع) سالار شهیدان و حضرت ابوالفضل(ع) علمدار کربلا قرار گیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات