۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۷۳۰۰۰

گلستان نیازمند 300 خانه عالم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از وجود 120 خانه عالم در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: این تعداد خانه عالم پاسخگوی نیاز استان نیست.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، نشر و گسترش ارزش های دینی را مهم ترین رسالت این سازمان اعلام کرد و گفت: سازمان تبلیغات در سال های گذشته رشد بسیار خوبی در عرصه فعالیت های دینی و فرهنگی داشته است.

 

وی با بیان این که عملکرد این سازمان در بخش های مختلف رضایت بخش است، افزود: علیرغم برخی کمبودهایی که وجود دارد، اما توانستیم با مدیریت مناسب در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی موفق باشیم.

 

گلستان نیازمند 300 خانه عالم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از وجود 120 خانه عالم در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: این تعداد خانه عالم پاسخگوی نیاز استان نیست.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که گلستان نیازمند 300 خانه عالم است، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تعداد خانه های عالم در مناطق محروم و دورافتاده استان، می توانیم مبلغان بیشتری به این مناطق اعزام کنیم.

 

وی افزایش تعداد خانه های عالم را زمینه ساز حضور مستمر روحانیت در مناطق محروم و دورافتاده دانست و تصریح کرد: به حتم حضور مبلغان دینی اثرات فرهنگی و دینی بسیار ارزشمند خواهد داشت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حضور روحانیت در مناطق تبلیغی، ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی و اخلاقی را تا حد بسیار بالایی کاهش می دهد، افزود: باید تلاش شود تا تعداد خانه های عالم در مناطق روستایی افزایش یابد تا ما هم بتوانیم حضور مبلغان دینی در این مناطق را تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد نقش مبلغان دینی در تقویت باورهای دینی و گسترش اسلام ناب در جامعه را انکار ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: هر جا که روحانیت حضوری فعال داشته است دشمنان و بدخواهان نظام و اسلام از مواضع خود عقب نشینی کردند و این نشان دهنده اثرگذاری روحانیت آگاه و با بصیرت است.

 

وی با اشاره به این که حضور روحانیت آگاه در همه عرصه های این نظام در سال های پس از انقلاب بسیار اثرگذار بوده است، ادامه داد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب همه توان خود را در جهت خدشه دار کردن جایگاه روحانیت آگاه و انقلابی به کار گرفته است، اما همواره شکست خورده است.

 

فعالیت 170 روحانی طرح هجرت در گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از فعالیت تبلیغی 170 روحانی طرح هجرت در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: نیاز استان در این بخش به حدود 300 روحانی است تا بتواند گستره بیشتری از استان تحت پوشش فعالیت های تبلیغی خود قرار دهد.

 

وی با بیان این که گلستان در ماه مبارک رمضان نیازمند اعزام هزار و200 مبلغ دینی به مناطق مختلف است، تصریح کرد: بخشی از این مبلغان دینی از استان و مابقی نیز باید از حوزه های علمیه قم، مشهد و اصفهان تأمین شود.

 

گلستان میزبان اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی آبان ماه امسال به میزبانی استان اشاره کرد و گفت: در این اجلاس مهم حدود 600 میهمان داخلی و خارجی از سی کشور جهان شرکت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: استان گلستان از یک رخداد بزرگ فرهنگی میزبانی خواهد کرد که امیدواریم با برگزاری خوب این اجلاس آثار و برکات طولانی مدت آن بهره مند شویم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه های اوقات فراغت تابستان این سازمان گفت: برنامه های اوقات فراغت از دو برنامه هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: هسته های فرهنگی برای جوان ها و بوستان معرفت برای نوجوانان و کودکان تشکیل می شود که تاکنون در ارتباط با برگزاری این برنامه ها توانستیم رتبه دوم را در سطح کشور کسب کنیم.

 

این مسؤول فرهنگی با اشاره به تقارن شدن ماه رمضان با فصل تابستان گفت: اوقات فراغت با ماه مبارک رمضان تجمیع می شود و فعالیت های تابستانه رنگ و بوی این ماه را به خود خواهد گرفت./950/پ202/ش

ارسال نظرات