۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۷۳۰۰۱
استاد حوزه علمیه اهواز:

تکبر انسان را به پرتگاه سقوط می کشاند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تصریح کرد: غرور و خودبینی انسان را از نعمت های خداوند دور می کند و او را به پرتگاه سقوط و هلاکت می کشاند.
حجت الاسلام صادق سليماني فر، استاد حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام صادق سلیمانی فر، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آثار تکبر در زندگی و شخصیت انسان اظهار داشت: تکبر و غرور ورزی مانع انجام وظیفه ها و خواسته های بشری می شود.

وی با بیان این که تکبر سبب افول و سقوط انسان می شود، تأکید کرد: با توجه با آیات قرآنی و روایات معصومان، تکبر و غرور انسان را از بالاترین مرتبه به پایین ترین  درجه تنزیل می دهد.

استاد حوزه علمیه خوزستان همچنین به حدیثی از امام صادق(ع) درباره تکبر اشاره کرد و افزود: به اعتقاد امام معصوم کسی که تکبر و غرور ورزی را پیشه کند به یقین خارترین انسان بر زمین خواهد بود.

حجت الاسلام سلیمانی فر با بیان این که انسان متکبر زمانی دچار تکبر می شود که در وجود خویش خلأ و ناکامی احساس کند، ابراز داشت: انسان توانا کسی است که خلأ در وجود خویش را با گذشت زمان از بین ببرد.

وی با اشاره به داستان سجده فرشتگان بر آدم اظهار داشت: پس از این که خداوند متعال به فرشتگان دستور سجده بر آدم را داد، شیطان با تکبر و غرور از این دستور بزرگ امتناع کرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که تکبر انسان را به کفر و شرک ورزی می کشاند، خاطرنشان کرد: شیطان از نمونه های بارز کبر ورزی بود که او را به پرتگاه سقوط و بدبختی کشاند.

حجت الاسلام سلیمانی فر با تأکید بر این که متکبران دورترین انسان ها از خداوند هستند، بیان داشت: غرور و خودبینی انسان را از نعمت های خداوند دور و وی را به هلاکت می رساند.

وی با بیان این که تواضع و فروتنی می تواند انسان را به قرب الهی برساند، افزود: انسان فروتن تقوا و رضای الهی را مهم ترین هدف خویش در طول زندگی دنیوی می داند./9458/ت303/غ

ارسال نظرات