۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۷۳۱۲۳

برنامه ریزی درسی طلاب در فصل تابستان جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با انتقاد از تعطیلات طولانی مدت در برخی مدارس علمیه گفت: برنامه ریزی درسی طلاب در فصل تابستان جدی گرفته شود.
تابستان در حوزه علميه

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت پایان سال تحصیلی و آغاز تعطیلات تابستانی حوزه ترتیب یافت، اظهار داشت: سیستم آموزشی حوزه های علمیه باید برنامه ای منسجم و سراسری در تعطیلات دراز مدت طلاب ارایه دهد.


وی با بیان این‌که تعطیلات دراز مدت فصل تابستان به روند تحصیلی طلاب آسیب وارد می کند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی درسی طلاب در فصل تابستان جدی گرفته شود، دوری طلاب از کتب آموزشی برای چند ماه موجب گسستگی مباحث فقهی در اذهان طلاب خواهد شد.


حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که تعطیلات دراز مدت به نفع طلاب نیست، تصریح کرد: این در حالیست که در ایام تحصیل نیز به مناسبت‌های مختلف دروس حوزه تعطیل می شود، در چنین شرایطی یک طلبه علوم دینی به قدری باید تعهد به تحصیل داشته باشد که عقب‌ماندگی‌های احتمالی را جبران کند.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحول در حوزه های علمیه تنها به منظور تغییر در ساختار و چارت سازمانی حوزه نبوده است، گفت: بازنگری در تعطیلات حوزه و برنامه ریزی برای اوقات فراغت طلاب نیز می تواند یکی از مبانی تغییر باشد.


وی ادامه داد: برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی شده برای تعطیلات تابستانی طلاب به ویژه طلاب سطوح پایین از اهمیتی بسیار مضاعف برخوردار است، البته لازم نیست که این برنامه‌ریزی صرفا برای آموزش دروس حوزوی باشد، می توان از این فرصت برای آشنایی طلاب با برخی مبانی غیردرسی، اما ضروری برای آینده ایشان استفاده کرد.


حجت الاسلام مسعودنیا با تأکید بر این‌که تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی حوزه در گذشته مورد غفلت واقع شده بود، گفت: تعطیلات تابستانی می تواند آغازی برای آشنایی طلاب با شیوه‌های تحقیق و پژوهش در علوم انسانی و دینی باشد، چراکه توجه و اهمیت به تحقیق و پژوهش نیاز اصلی حوزه های علمیه در مقطع کنونی است.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی افزود: تا زمانی که پژوهش در مباحث فقهی و علوم روز ر
ا جدی نگرفته ایم، نباید انتظار بالندگی حوزه های علمیه را داشته باشیم، شایسته یک طلبه حوزه نیست که سه ماه فارغ از درس و بحث باشد و اوقات خود را به بطالت بگذراند./935/ت303/ب

ارسال نظرات