۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۷۳۱۸۸
برنامه های مذهبی در خراسان جنوبی همزمان با نیمه شعبان؛

اعزام 60 مبلغ همزمان با نیمه شعبان به شهرستان های خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام 60 مبلغ همزمان با نیمه شعبان شهرستان ها ی خراسان جنوبی خبرداد.
اعزام مبلغين به روستاهاي مازندران
حجت الاسلام علی کوثری نیا، مسؤول امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند گفت: 60 مبلغ همزمان با سالروز ولادت امام زمان به شهرستان های مختلف استان اعزام شدند.
وی افزود: هدف از اعزام این مبلغان تببین فلسفه انتظارو مهدویت، بیان آفت های انتظار، تببین وظایف منتظر واقعی و مقدمه چینی برای ظهور امام زمان است.
مسؤول امور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که  پاسخگویی به شبهات از دیگر برنامه های این مبلغان است گفت: توزیع نرم افزارهای تخصصی انتظار و مهدویت از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات همزمان با نیمه شعبان است.
حجت الاسلام کوثری نیا با بیان این که این مبلغان به درخواست مردم به شهرستان های مختلف اعزام شده اند، گفت: اعزام ماهانه یک مبلغ در مباحث مهدویت از برنامه های آینده سارمان تبلیغات است.
 وی یادآورشد: سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با اعزام مبلغ در زمینه مهدویت، اقدام به تربیت طلاب علاقه‌مند به مباحث مهدویت به صورت تخصصی کرده است که طلاب علاقه‌مند برای نام نویسی در این طرح می توانند به سازمان تبلیغات استان و یا بنیاد مهدویت مراجعه کنند.
برگزاری بیش از 100 برنامه فرهنگی همزمان با نیمه شعبان در خراسان جنوبی
همچنین حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند گفت: هزینه اجرای این برنامه ها از محل در آمد موقوفات تامین شده است.
وی افزود: برگزاری جشن ازدواج 30 زوج جوان در امام زادگان باقریه، برپایی جشن میلاد امام زمان در 30 بقعه متبرکه شاخص استان، برگزاری همایش های تخصصی مهدویت از مهم ترین برنامه های اداره کل اوقاف همزمان با نیمه شعبان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هزینه این جشن ها را بیش از 40 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: کتابچه (به تو می اندیشم) همزمان با نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان توزیع می شود.
 وی همچنین از برگزاری جلسه های پرسش و پاسخ مهدوی در بقاع متبرکه استان خبرداد و افزود: تببین وظایف منتظر واقعی از محوری ترین ابعاد اجرای این برنامه ها در بقاع متبرکه است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مسابقات کتابخوانی مهدویت با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان در بقاع متبرکه خبرداد و گفت: جوایر نفیسی به برندگان این مسابقه ها اهدا خواهد شد.
وی همچنین ار حمایت اوقاف از پایان نامه های طلاب و دانشجویان با موضوع انتظار، مهدویت و آخر الزمان  خبرداد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که دشمن سعی دارد با ایجاد عرفان های نوظهور سبب انحراف در مهدویت و انتظار شود گفت: باتوجه به این که انتظار یکی از مهم ترین رمزهای بقا و گسترش  اسلام در جهان است مبارزه با این آفت ها از مهم ترین وظایف علاقه‌مندان به اسلام است.
 حجت الاسلام گرایلی با بیان این که اداره اوقاف و امورخیریه با همکاری بیناد مهدویت  همزمان با نیمه شعبان 20 همایش مهدویت در استان برگزار می کند گفت: ترویج فرهنگ انتظار صحیح، مهم ترین هدف برگزاری این همایش ها است.
وی یادآورشد: تا زمانی قادر به حفظ معنویت و اسلام در جامعه هستیم که بتوانیم فرهنگ صحیح مهدویت  را در جامعه ترویج کنیم./931/ت302/ی
ارسال نظرات