۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۷۳۳۲۱
حماس:

اردوگاه‌های فلسطینی هیچ دخالتی در حوادث صیدا ندارند

خبرگزاری رسا ـ جنبش حماس ضمن ابراز تاسف نسبت به درگیری‌های شهر صیدا در لبنان، تمامی طرف‌ها را به خویشتنداری و عدم توسل به زور و سلاح برای حل منازعات داخلی این کشور دعوت کرد.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حماس با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت حفظ امنیت مشترک لبنان و فلسطین تاکید و عنوان کرد که امنیت اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان جزئی از امنیت این کشور به شمار می رود.

 

حماس در بیانیه خود ضمن مخالفت صریح با کشاندن پای فلسطینیان به منازعات و اختلافات داخلی لبنان، تصریح کرد: ما به شدت با کشاندن پای فلسطینیان به خشونت ها و حوادث داخلی دیگر کشورها مخالفیم و بار دیگر تاکید می کنیم که فلسطینیان تنها عامل امنیت و ثبات این کشورها بوده و به هیچ وجه در این کشورها مشکل آفرین نخواهند بود.

 

در ادامه بیانیه حماس آمده است: ما بر بی طرفی اردوگاه های فلسطینی در لبنان به ویژه اردوگاه عین حلوه تاکید کرده و هرگونه اعمال خشونت در این اردوگاه و حمله به ساکنان آن را محکوم کرده و بر اتخاذ تدابیری فوری به منظور توقف خشونت و درگیری ها در این اردوگاه تاکید داریم.

 

جنبش حماس از آمادگی خود برای توقف خشونت و درگیری در این منطقه خبر داد و تاکید کرد: ما بر برقراری روابط حسنه و محکم با اقشار مختلف ملت لبنان اصرار داریم و برای فرونشاندن فتنه‌ها و اختلافات به وجود آمده از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

بنابر گزارش‌ رسانه های خبری، دستکم 16 نفر از نیروهای ارتش لبنان در درگیری‌های اخیر در صیدا کشته و نزدیک 1000 نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

همزمان خبرگزاری آناتولی از حضور 60 نفر از نیروهای گروهک القاعده‌ای موسوم به «جند الشام» در ناآرامی‌های اخیر در شهر صیدا خبر داد.

 

جند الشام یکی از شاخه‌های القاعده در منطقه است که در اردوگاه آوارگان فلسطینی در عین الحلوة لبنان فعالیت می‌کند./980/ب101/د

ارسال نظرات