۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۳۶۲

هنرمند تبریزی قرآن کریم را با مداد کتابت کرد

خبرگزاری رسا ـ برای نخستین بار در جهان یک هنرمند تبریزی کل قرآن کریم را به خط نستعلیق به صورت دو زبانه با مداد کتابت کرد.
کتابت قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نخستین قرآن کتابت شده با مداد از سوی هنرمند تبریزی در دو جلد شامل متن عربی قرآن و ترجمه فارسی به خط نستعلیق در تبریز را رونمایی کرد.


بنابر این گزارش، مهدی خاکپاکی، صاحب این اثر هنری ارزشمند با بیان این‌که هدف از کتابت قرآن با مداد پیروی از حضرت علی(ع) به عنوان بزرگترین کاتب قرآن است، اظهار داشت: کمک به ترویج دین اسلام با زبان هنر و نوآوری در کتابت کلام الله مجید از دیگر اهداف بنده از این اقدام هنری بوده است.


وی با بیان این‌که برای خلق این اثر هنری از سال 86 بیش از هفت هزار ساعت وقت صرف شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دیگر هنرمندان عرصه های دیگر هنری نیز با خلق آثار قرآنی در ترویج آموزه های این کتاب آسمانی همت داشته باشند، چراکه هر چه داریم به برکت قرآن است.


همچنین آیت الله شبستری با تقدیر از این اقدام ارزشمند هنری اظهار داشت: ترویج آموزه ها و مبانی قرآن کریم با زبان هنر اثری ماندگار و جذابیتی مطلوب برای همگان خواهد داشت، اگر هنر در خدمت دین باشد، به یقین هنری متعالی و تعالی‌بخش جامعه بشری خواهد بود.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که همه خلاقیت‌های هنری در حوزه دین بایستی ختم به عمل شود، گفت: ابتکار و خلاقیت در خلق آثار هنری که با مضامین دینی آمیخته شده، ارزشمند است اما مهم‌تر آن است که نتیجه این کارها منجر به ترویج ارزش های قرآنی در جامعه و عمل به آیات الهی شود.


نماینده خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر حمایت از هنرمندان حوزه دین افزود: هنرمندی که در عرصه دین فعالیت دارد، ویژگی‌هایی دارد که دیگر هنرمندان از آن بهره‌مند نیستند، بنابراین در بحث‌های حمایتی از هنرمندان بایستی به این ویژگی های منحصر به فرد هنرمندان دینی توجه شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات