۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۷۴۳۱۸

فعالیت مبلغان حوزوی در طرح‌های اوقات فراغت در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، روحانیان و مربیان حوزوی در مساجد و اماکن متبرکه آذربایجان شرقی پذیرای آینده‌‎سازان کشور هستند.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه این استان خبر داد و هدف از اجرای این طرح را ایجاد شور و نشاط در بین جوانان، ایجاد فضای انس با قرآن و آشنایی آحاد مردم با مسائل دینی اعلام کرد.


وی ادامه داد: این طرح در 33 بقعه که مستعد اجرای طرح های فرهنگی در کل استان هستند از سوی روحانیان و مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم و آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد، ضمن این‌که طرح حفظ قرآن کریم با فعالیت570 مربی در تمامی شهرهای استان اجرا می شود که تاکنون 14 هزار و 470 نفر برای این طرح ثبت نام کرده اند.


حجت الاسلام حسینی  از اجرای برنامه های مناسب برای ماه رمضان خبر داد و گفت: از اول تا آخر ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی شامل تلاوت هر روزه قرآن کریم، سخنرانی، خیمه های معرفت و پاسخ گویی به سوالات و احکام و دعوت از قاریان برجسته کشوری از اهم برنامه های این بقاع در این ایام است.


وی ادامه داد: خیمه های معرفت و مشاوره های دینی به خانواده ها، قرآن خوانی، برنامه های کودک و نوجوان و همچنین دایر کردن مهد کودک برای فرزندان زائران امام زاده سید حمزه تبریز اجرا خواهد شد، ضمن این‌که در ماه مبارک رمضان، در برخی امامزاده ها طرح افطاری اجرا خواهد شد.


62 پایگاه اوقات فراغت تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی


حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت 62 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: آموزش هایی از جمله احکام، قرآن، پیشگیری از اعتیاد و تفریحی - دینی مثل برگزاری اردوهای یکروزه محتوای برنامه های این پایگاه هاست.


وی بر همکاری تمام دستگاه های متولی طرح اوقات فراغت در استان تاکید کرد و افزود: جمعی از روحانیان اعزامی از قم به عنوان مربی آموزش برنامه های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را در استان برعهده دارند.

هزار پایگاه اوقات فراغت در مدارس استان


فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار داشت: نکته امتیاز فعالیت های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت تابستان 92 رویکرد مهارت محوری آن است که در تابستان جاری بیش از هزار پایگاه جهت غنی سازی اوقات
فراغت بیش از 300هزار دانش آموز در سطح این استان فعالیت می کنند.


وی ادامه داد: امسال آموزش و پرورش تلاش می کند، خروجی فعالیت های تابستانی سال 1392 آشنایی هر چند حداقلی دانش آموزان با یک مهارت باشد. دانش آموزان مهارتی را یاد می گیرند که به شکلی از اشکال در بخشی از واقعیت های زندگی به درد آنها بخورد.


رضایی ادامه داد: معنویت در فعالیت تابستانی افزون بر برنامه های مستقل شبه آموزشی مانند آموزش قرآن، احکام، عقاید و سایر تعالیم انسان ساز اسلام، به عنوان روح حاکم در همه فعالیت ها مانند ورزش و سازندگی حضور چشم گیری خواهد داشت.


گفتنی است، افزون بر ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش، سپاه و بسیج عاشورای آذربایجان شرقی و کانون های مساجد استان نیز در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت دارند./935/پ202/پ

ارسال نظرات