۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۷۴۷۵۵

مسلمانان کانادا در ماه رمضان به گرسنگان این کشور کمک می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان کانادا کمپینی ایجاد کرده‎اند که هدف از آن جمع‎آوری کمک‎های مالی برای عرضه غذا به گرسنگان کانادایی در ماه رمضان اعلام شده است.
پوستر کمپين مسلمانان کانادا براي کمک به گرسنگان اين کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، مسلمانان کانادا قصد دارند با ایجاد کمپینی در ماه رمضان به گرسنگان این کشور غذا بدهند.


این کمپین که سال گذشته نیز در ماه رمضان فعال بود از مسلمانان و غیرمسلمانان می خواهد که در طول ماه رمضان روزانه یک دلار برای تامین غذای فقرای شهر تورنتوی کانادا کمک کنند.


زیاد میا، بنیانگذار کمپین "سی دلار بدهید" در این ارتباط می گوید: از مسلمانان می خواهیم که پول ناهار، قهوه و میان وعده هایی را که به دلیل روزه داری در ماه رمضان نمی توانند بخورند و پس انداز می شود را برای حمایت از گرسنگان به کمپین ما بدهند.


وی افزود: اگر چه من در درجه نخست این کمپین را برای دریافت کمک از مسلمانان ایجاد کردم اما هر کسی با هر دین و مذهبی که باشد می تواند در این امر خیر به ما کمک کند؛ به این ترتیب تمامی افراد جامعه می توانند در ماه رمضان در این برنامه خیریه شرکت کنند.


زیاد میا اعتقاد دارد که این کمپین نشان دهنده یکی از اصول پایه ای اسلام است که بر اساس آن باید به نیازمندان بدون توجه به دین آنها کمک کرد.


کمپین "سی دلار بدهید" تصمیم دارد در سال جاری فعالیت های خود را گسترش داده و علاوه بر تورنتو به گرسنگان شهر کالگاری در استان غربی آلبرتای کانادا نیز کمک کند. 


مبالغ گردآوری شده به وسیله کمپین به بانک غذای شهر تورنتو اهدا می شود، مرکزی که مسؤولیت توزیع غذا در میان گرسنگان شهر را بر عهده دارد. 


آمارها نشان می دهند که ماهیانه 66 هزار نیازمند کانادایی برای سیر کردن شکم خود به این بانک غذا مراجعه می کنند.


طبق آمارهای اعلام شده از سوی اداره آمار کانادا، مسلمانان سریع ترین رشد جمعیتی را در مقایسه با پیروان سایر ادیان در این کشور آمریکای شمالی دارند.


جمعیت مسلمانان کانادا در دهه گذشته رشدی 82 درصدی داشته و از حدود 579 هزار نفر در سال 2001 به بیش از 1 میلیون نفر در سال 2011 میلادی رسیده و هم اکنون 3.2 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/د
 

ارسال نظرات