۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۷۵۱۳۵
با حضور حدادعادل؛

کتاب «هلیوپولیس» و نمایشگاه عکس تاریخ تمدن جهان در لبنان رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «هلیوپولیس» و نمایشگاه عکس تاریخ تمدن جهان در لبنان اثر معصومه جوادی نسب با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و شخصیت‌های علمی در فرهنگسرای ابن سینا تهران رونمایی شد.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «هلیوپولیس» و نمایشگاه عکس تاریخ تمدن جهان در لبنان اثر معصومه جوادی نسب با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف و استاد دانشگاه تهران، دکتر غلامرضا اعوانی رییس انجمن حکمت و فلسفه ایران، دکتر محمد رجبی رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی و مصطفی میرسلیم وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و افتخار حسین عارف رییس مؤسسه فرهنگی اکو در فرهنگسرای ابن سینا تهران رونمایی شد.

بنابراین گزارش نمایشگاه عکس تاریخ تمدن جهان در لبنان، سفر به سرزمین اسرارآمیز بعلبک، محل عبور کاروان کربلا است و همچنین مجموعه عکس‌هایی است که برای نخستین بار توسط یک ایرانی از تاریخی ترین نقطه جهان گرفته شده است.

این گزارش می‌افزاید: کتاب «هلیوپولیس» و نمایشگاه عکس تاریخ تمدن جهان در لبنان، نگاهی تاریخی، تمدنی و فرهنگی به لبنان برای نخستین بار است که به امام موسی صدر طلیعه‌دار همزیستی ادیان وفرهنگ‌ها تقدیم شده است.

گفتنی است، هلیوپولیس نام قدیمی شهر بعلبک، تاریخی ترین نقطه جهان است.

لازم به ذکر است در این مراسم پیام وزیر فرهنگ لبنان و پیام سفارت جمهوری لبنان در ایران قرائت شد.

شایان ذکر است این نمایشگاه به‌همت فرهنگستان هنر، سفارت لبنان و فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود./9598/پ201/ص

ارسال نظرات