۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۷۵۸۷۰

کلاس‎های اسلامی ویژه نابینایان در مسجد قازان روسیه برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مسجد شهر قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه اعلام کرد که کلاس‎های یک ماهه دروس اسلامی ویژه مسلمانان نابینا در ماه مبارک رمضان در این مسجد برگزار می‎شود.
برگزاري کلاس هاي اسلامي ويژه نابينايان در قازان روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam.ru"، مسجد "سلیمان" شهر قازان، پایتخت جمهوری خودمختار تاتارستان روسیه اعلام کرد که دروس اسلامی ویژه نابینایان در ماه مبارک رمضان در این مسجد برگزار می شود.

 

مسلمانان نابینا از جمهوری باشقیرستان، اینگوشتیا، داغستان و همچنین سایر شهرهای جمهوری تاتارستان می توانند در این کلاس ها شرکت کنند.

 

مسلمانان نابینا در طول برگزاری این کلاس های یک ماهه یاد خواهند گرفت که چگونه متون روسی و عربی را به زبان بریل مطالعه کنند و در مراسم افطار دسته جمعی شرکت می کنند.

 

کلاس های آموزش اصول اسلام، کامپیوتر و توانبخشی از دیگر کلاس هایی است که در طول این یک ماه برای مسلمانان نابینا برگزار خواهد شد.

 

روابط عمومی دفتر مفتی تاتارستان اعلام کرد که این دوره به احتمال زیاد آخرین دوره ای خواهد بود که مسجد سلیمان برای نابینایان برگزار می کند، چرا که ساخت یک مسجد جدید با تمامی امکانات لازم برای نابینایان در حال اتمام است و چنین دوره هایی از این پس در آن مسجد برگزار خواهد شد.

 

قرار است مسجد ویژه نابینایان در ماه مبارک رمضان در قازان، پایتخت جمهوری خودمختار تاتارستان روسیه افتتاح شود./990/ب903/د  

ارسال نظرات