۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۷۵۸۸۱
معاون رییس دادگستری خوزستان تأکید کرد:

برخورد قاطع دستگاه قضایی با روزه خواران در ملأعام

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس دادگستری خوزستان با هشدار به کسانی که حریم و حدود الهی را رعایت نمی کنند، ابراز داشت: روزه خواری در ملأ عام حرکتی ناشایست است و به عاملان این حرکت غیر اسلامی هشدار می دهیم از عمل به این فعل حرام خودداری کنند و موجبات ناراحتی مؤمنان و روزه‌داران را فراهم نکنند.
حجت الاسلام امانت، معاون رييس دادگستري خوزستان

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، معاون دادگستری خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: دادگستری استان خوزستان به منظور حفظ شعائر اسلام و شرع مقدس با افرادی که در ماه مبارک رمضان در ملأعام روزه خواری می کنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

معاون دادگستری خوزستان با بیان این که در زمینه برخورد با روزه خواران نیروی انتظامی و ضابطین بسیج به دادگستری خوزستان کمک خواهند کرد، بیان داشت: افزون بر نیروی انتظامی و ضابطین بسیج از همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی انتظار داریم که برای مقابله و برخورد با این حرکت زشت به دستگاه قضایی کمک کنند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با تأکید بر این که هتک حرمت ماه مبارک رمضان برای مؤمنان در یک جامعه اسلامی قابل تحمل نیست، اظهار داشت: ما وظیفه داریم در جامعه اسلامی که شهدای بسیاری تقدیم دین کرده است اخلاق اسلامی را منزه نگه داریم و اخلاق نبوی و علوی در جامعه مستحکم کنیم.

معاون دادگستری خوزستان با تأکید بر این که اغذیه فروشی ها، رستوران ها و مشاغل مشابه باید در رعایت حرمت ماه مبارک رمضان همه تلاش خود را به کار گیرند، ابراز داشت: در صورت تخلف مکان های فروش مواد غذایی و گزارش اداره اماکن نیروی انتظامی با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان به شدت برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با اشاره به مسافران، بیماران و افرادی که در ماه مبارک رمضان قادر به روزه گرفتن نیستند، بیان داشت: افراد مسافر، بیمار و کسانی که در ماه مبارک رمضان قادر به روزه گرفتن نیستند باید از خوردن و آشامیدن در ملأعام خودداری کنند و همچنین راهنمایی و رانندگی به افرادی که در خودروها اقدام به روزه خواری می کنند تذکر می دهد و شماره خودرو آنها را به مراجع قضایی اعلام خواهد کرد.

معاون دادگستری خوزستان با تأکید بر این که ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم، تصریح کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن، خودسازی و نزدیکی به خداوند متعال است و جامعه اسلامی باید به دور از هر گونه گناه و آلودگی این ماه عزیز و الهی را پشت سر بگذارد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با هشدار به کسانی که حریم و حدود الهی را رعایت نمی کنند، ابراز داشت: روزه خواری در ملأ عام حرکتی ناشایست است و به عاملان این حرکت غیر اسلامی هشدار می دهیم از عمل به این فعل حرام خودداری کنند و موجبات ناراحتی مؤمنان و روزه خواران را فراهم نکنند.

معاون دادگستری خوزستان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به انتظار دستگاه قضایی خوزستان از مردم ابراز داشت: ملت ایران همواره کارهای بزرگ و باشکوه انجام داده اند که در این زمینه هم انتظار داریم قبل از ورود نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مردم امر به معروف و و نهی منکر کنند و کسانی را که به صورت عمدی در ملأعام روزه خواری می کنند به مراجع قضایی گزارش دهند./9461/ت302/ع

ارسال نظرات