۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۷۵۹۶۴
امام جمعه سمنان:

از عفاف و حجاب به عنوان حکم خدا دفاع شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان تصریح کرد: مصلحت جامعه اقتضاء می کند که از عفاف و حجاب به عنوان حکم خدا، قرآن و فتوای مراجع تقلید دفاع و با مظاهر بی حجابی و بی عفتی مقابله شود.
حجت الاسلام و المسلمين شاهچراغي، نماينده ولي فقيه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، با گرامیداشت 21 تیرماه روز عفاف و حجاب، گفت: مصلحت جامعه اقتضاء می کند که از عفاف و حجاب به عنوان حکم خدا، قرآن و فتوای مراجع تقلید دفاع و با مظاهر بی حجابی و بی عفتی مقابله شود.

 

وی تصریح کرد: پس از کشف حجاب اجباری رضاخانی در سال 1314، اجتماع مردم در مسجد گوهرشاد مشهد به رگبار بسته شد و ایرانیان با خون خود برای حفظ و صیانت از این سفارش دینی تلاش کردند.


ترویج بدحجابی علت بسیاری از آسیب های اجتماعی

 

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری بسیاری از آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و ارتباط نامشروع را ناشی از ترویج بدحجابی دانست و اظهار داشت: طبق آمار کشوری در ایران هر ساعت 16 طلاق ثبت می شود و این ناهنجاری ها سبب به خطر افتادن سلامت روانی، ضرر خوردن خانواده ها و در نتیجه ناامنی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی، همچنین ترویج لجام گسیخته آرایش ها و تبلیغ انواع لوازم و مواد آرایشی ـ بهداشتی را زمینه ساز بدحجابی و خودنمایی عنوان کرد و از صدا و سیما، مطبوعات و رسانه ها خواست در زمینه توصیه به حجاب و عفاف و بیان مصادیق دینی و اجتماعی آن بیشتر تلاش کنند.

وی با ابراز تأسف از انجام نشدن امر به معروف و نهی از منکر در خانواده ها گفت: همه مسؤول هستند تا با حمایت و تاکید بر مسأله حجاب و عفاف جلوی مفاسد اجتماعی را بگیرند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به حوادث اخیر کشور مصر تصریح کرد: ما نیز کودتای نظامی مصر را محکوم می کنیم و عملکرد بد دولت مرسی را سبب به وجود آمدن این شرایط می دانیم.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی افزود: عملکرد نادرست مرسی در دولت یکساله اش که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انقلاب مصر را تبدیل به برادری با صهیونیستها و همراهی با ملک عبدالله کرد سبب شد تا این دولت درس عبرتی برای همه دولت های دیگر شود.

شیعه هراسی و تقویت سلفی ها بنیاد دولت مصر را متزلزل کرد

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران نگران مسائل مصر و انقلاب آن کشور است تاکید کرد: شیعه هراسی، ایران هراسی و تقویت سلفی ها، بنیاد دولت مصر را متزلزل کرد و ما امیدواریم ملت مصر مسیر درستی را انتخاب کند.

شورای نگهبان صادقانه در خدمت مردم است

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان از اعضای این شورا و دفاتر استانی آن قدردانی کرد و گفت: حماسه سیاسی انتخابات بدون عملکرد مطلوب شورای نگهبان محقق نمی شد و این شورا به رغم قرار گرفتن در هجمه ها و بدگویی های متنوع، در طول سال صادقانه در خدمت مردم است و بررسی و اسلامی اعلام کردن مصوبات مختلف مجلس بر عهده آنان است.

وی با بیان اینکه صدا و سیما در ماه مبارک رمضان با پخش برنامه های متعدد سبب خالی شدن منابر در مساجد شده به روزه داران توصیه کرد در این ماه مبارک در پای منبر علما و روحانیون در مساجد حضور یابند./938/پ202/ب

ارسال نظرات