۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۷۵۹۹۱
آیت الله نابلسی:

لبنان با عنایت الهی از تجزیه نجات یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر صیدای لبنان با اشاره به انفجار تروریستی در ضاحیه جنوبی این کشور تأکید کرد که اگر عنایت الهی و هوشیاری نیروهای امنیتی نبود لبنان در آستانه تجزیه قرار داشت.
شيخ عفيف نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهر صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر صیدا با اشاره به وضع کنونی منطقه، گفت: انفجار تروریستی در ضاحیه جنوبی با هدف شعله ور ساختن آتش فتنه مذهبی و گسترش بحران طایفه ای صورت گرفت. اگر عنایت الهی و هوشیاری دستگاه های امنیتی نبود مطمئنا کشور در آستانه تجزیه و شکاف قرار داشت.

 

وی افزود: چه اتفاقی باید رخ دهد که با حجم توطئه علیه کشور و وحدت ملی آگاه شوید؟ برخی از گروه ها با مخفی ساختن حقایق و از بین بردن آثار جرم علیه ارتش در صیدا در پی منحرف کردن ذهن ها هستند.

 

آیت الله نابلسی تأکید کرد: متأسفانه برخی از نمایندگان پارلمان، تجاوز به ارتش و صدور فتوای قتل نیروهای ارتش را توجیه می کنند. با این وضعیت چگونه می توان وحدت و ثبات را از حفظ کرد و از نیروهای امنیتی توقع حفاظت از کشور را داشت.

 

خطیب جمعه شهر صیدا از ادامه گفتمان تنش زا به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: سیاستمداران به خوبی با چالشهای ناشی از اوضاع منطقه آشنا هستند و می دانند که چه زلزله های امنیتی بزرگی ممکن است با این شرایط رخ دهد، اما همچنان به این روند ادامه می دهند.

 

وی خاطر نشان ساخت: صدای وجدان باید بر صدای پوچ گرایی و صدای صلح باید بر صدای افراطی گری مسلط باشد. اگر در قبال رخدادهای کنونی هوشیار نباشیم، نباید آینده خوبی را برای کشور متوقع باشیم./980/ب901/د

ارسال نظرات