۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۷۶۴۹۳

کارگاه تخصصی مداحان ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه تخصصی مداحان ویژه ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد.
مداحان
حجت الاسلام کاظم لطفیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که مداحان تأثیر فراوانی در نشاط معنوی مردم دارند، گفت: برگزاری این کارگاه کمک مؤثری برای افزایش سطح دانش و آمادگی مداحان، بیان مطالب مورد نیاز مردم و استفاده از منابع صحیح برای مردم در مراسم های مختلف می کند.
وی افزود: با توجه به شب های قدر و شب شهادت حضرت علی(ع) مداحان می توانند با بیان ویژگی های برجسته حضرت امیر نه تنها یک الگوی واقعی را به نسل جوان نشان دهند، بلکه با بیان ویژگی های ایشان می توانند در حقیقت سبک زندگی اسلامی ایرانی را ترویج دهند.
مدیر سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اوضاع کنونی جهان اسلام مهم ترین وظیفه مداحان در مقابل مردم اطلاع رسانی درست و دعوت مردم به بصیرت دینی است.
پرهیز مداحان از بیان ویژگی های ظاهری اهل بیت
حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: مداحان د رماه رمضان که ماه شور و نشاط معنوی است باید سعی کنند شعور دینی مردم را بیشتر کرده و از بیان ویژگی های ظاهر مثل چشم، ابرو و قد و قامت اهل بیت(ع) پرهیز کنند زیرا هدف اصلی اسلام بیان این ویژگی ها نیست بلکه باید سعی کنند رسالت واقعی اهل بیت که معرفی دین اسلام و خداوند بلند مرتبه است را انجام دهند.
وی یادآورشد: مداحان با استفاده از منابع مناسب می توانند فرهنگ علوی و حسینی را در جامعه زنده کنند، بنابراین نباید هرشعر و مدح بی محتوایی را در مراسم های مختلف برای مردم بیان کنند./9313/ت303/پ
ارسال نظرات